جشن ازدواج۱۱۰نفر از معلولان تهرانی (۵۵زوج) به همت اداره کل سلامت شهرداری تهران با حضور مسئولین ارشد شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمع کثیری از شهروندان تهرانی در برج میلاد برگزار شد.

اين مراسم با حضور مجتبي عبدالهي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، الهه راستگو و علي صابري اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، سمانه زماني مديركل سلامت شهرداري تهران، الهه عطايي مديركل بانوان شهرداري، علوي مديرعامل شهروند، محمود نژاد رئيس انجمن دفاع از حقوق معلولان، خانواده‌هاي 55زوج معلول و جمع كثيري از شهروندان تهراني در برج ميلاد برگزار شد.

مجتبي عبدالهي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در اين مراسم طي سخناني با ابلاغ سلام گرم شهردار تهران اظهار داشت: اين مراسم ازدواج 55زوج معلول به واسطه تكريم، تقدير و پاسداشت جامعه معلولان و توان يابان ميهن اسلامي و تهران بزرگ برگزار شده است. وي با بيان اينكه معلوليت در جامعه نبايد باعث محدوديت باشد، تأكيد كرد: معلولان و توان يابان ما بايد از شرايط يكسان، خوب و عادلانه در جامعه اسلامي برخوردار باشند و تمامي مسئولان شهري براين باورند كه با فراهم كردن شرايط برابر، امكانات و تجهيزاتي موردنياز، زندگي در جامعه را براي معلولان و اقشار آسيب‌پذير جامعه فراهم آورند.

عبدالهي با اشاره به اينكه توان‌ياب‌ها به‌دليل مشكلات از برخي نعمت‌ها محدود شده‌اند، گفت: با الطاف الهي با تقويت برخي استعدادها ازجمله علم، دانش و تقوا توانسته‌اند معلوليت خود را به موفقيت تبديل كنند. وي اعلام كرد: طي سال‌هاي گذشته اقدامات گسترده‌اي از سوي مديريت شهري براي خدمتگزاري به جامعه توان يابان انجام شده است و تلاش شده حقوق واقعي و قانوني اين جامعه به درستي پيگيري و محقق شود. معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ادامه داد: در اين راستا شوراي راهبردي معلولان در شهرداري تهران تشكيل شده است و 3مشاور شهردار تهران از بين جامعه توان يابان هستند كه پيگيري مسائل اين جامعه را بر عهده دارند.

وي اعلام كرد: شهرداري تهران با مناسب‌سازي‌ فراگير در سطح شهر، بوستان‌ها، ناوگان حمل‌ونقل عمومي، مترو و BRT، استفاده آسان را براي اين قشر از اين امكانات اولويت قرار داده است. گرچه هنوز وضعيت مطلوب فاصله وجود دارد اما مديريت شهري همه تلاش خود را در اين زمينه به‌كار خواهد گرفت.

همچنين سمانه زماني مديركل سلامت شهرداري تهران نيز با تأكيد بر ضرورت توجه به جامعه معلولان اظهار داشت: مراسم جشن مهرانه براي ازدواج 110نفر از معلولان شهر تهران به‌منظور ترويج سنت حسنه ازدواج به‌ويژه فرهنگسازي‌ درخصوص ازدواج با افراد داراي معلوليت برگزار شده است. وي با اشاره به تشكيل كانون معلولان شهر تهران از سال 1389گفت: هم‌اكنون حدود 8811نفر از معلولان عضو اين كانون شده‌اند. اين مراسم با سخنراني حجت‌الاسلام برمايي ادامه يافت و يك زوج معلول با حضور خانواده‌هاي خود طي مراسمي شاد و با ابراز احساسات شهروندان به عقد و ازدواج يكديگر درآمدند.

کد خبر 358179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha