مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، وضعیت بودجه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه را نامطلوب عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه وعده دولت مبنی بر پرداخت ۶۷۰میلیارد تومان به این ستاد، هنوز محقق نشده است امکان توقف تعدادی از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه وجود دارد.

مسعود تجريشي كه پيش از اين هم اعلام كرده بود طي 14‌ماه اخير ستاد احياي درياچه اروميه يك ريال هم دريافت نكرده است، به ايسنا، گفت: قرار است به‌زودي 300ميليارد تومان از خزانه پرداخت شود.

عمده كارهاي آن انجام شده و منتظر هستيم كه اين مبلغ در‌ماه جاري پرداخت شود، به‌ويژه آنكه نوبخت، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور هم قول مساعد داده‌ كه اين مبلغ در‌ماه جاري پرداخت شود.

وي افزود: مبلغ ديگري نيز وجود دارد كه بدهي دستگاه‌هاي اجرايي به پيمانكاران و مشاوران است و ميزان اين بدهكاري 670ميليارد تومان است. در كل قرار شده 300ميليارد تومان در‌ماه جاري در اختيار ستاد احياي درياچه اروميه قرار بدهند و 370ميليارد تومان ديگر نيز تا آخر سال پرداخت كنند. بديهي است درصورت اختصاص اين مبالغ مي‌توان پروژه‌هاي تعريف شده براي امسال را مديريت كرد.

مدير دفتر برنامه‌ريزي و تلفيق ستاد احياي درياچه اروميه با تأكيد بر اينكه نبود اعتبارات باعث توقف تعدادي از پروژه‌ها در روند احياي درياچه اروميه شده است و گفت: برخي دستگاه‌هاي اجرايي تعدادي از پروژه‌ها را به‌دليل نبود اعتبارات متوقف كرده‌اند؛ براي مثال پروژه تصفيه فاضلاب‌ها كه قرار بوده بعد از تصفيه به پيكره درياچه اروميه وارد شود و همچنين گشت‌ها، بازرسي‌ها و قرق جنوب درياچه اروميه و به‌طور كلي مجموعه‌اي از پروژه‌هايي كه در كارگروه هيأت دولت ارائه كرديم همگي متوقف شده است.

تجريشي در ادامه درباره اراضي جنوب درياچه اروميه و ضرورت قرق اين منطقه توسط سازمان حفاظت محيط‌زيست، اظهار كرد: يك‌ماه پيش جلسه‌اي با رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست در اين مورد داشتيم و در اين جلسه تأكيد كرديم كه اين منطقه بايد براي جلوگيري از كشاورزي و ورود مردم مورد محافظت قرار گيرد.

وي با بيان اينكه براي مراقبت و حفاظت از بخش جنوبي درياچه اروميه كه حدود 100هزار هكتار است بايد منابع مالي در اختيار سازمان حفاظت محيط‌زيست قرار گيرد، افزود: اجراي طرق قرق در اين منطقه نيازمند گشت‌هاي مداوم با خودرو و موتورسيكلت است تا كسي وارد منطقه نشود چون خطر تصرف اراضي و كشت در منطقه وجود دارد.

کد خبر 358187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha