همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در تثبیت نظام گفت:‌این یار دیرین امام (ره) و رهبری به تقویت بنیه‌های دفاعی نظام توجه ویژه‌ای داشتند.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری با حضور در حسینیه جماران و در حاشیه وداع با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، به خبرنگاران گفت: در دوران دفاع مقدس که آیت الله هاشمی رفسنجانی جانشینی فرماندهی کل قوا را برعهده داشتند تا پایان دفاع مقدس در خدمتش بودیم و خاطرات زیادی از آن دوران داریم.

وی افزود: با وجود این که حضرت امام (ره)، وی را منع می کردند که از اهواز جلوتر نروید، اما آیت الله هاشمی تا خط مقدم می آمدند و با اطلاع و شناسایی لازم تدابیری را ابلاغ می کردند تا عملیات ها بهتر پیش برود.

سرلشکر باقری ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی توجه ویژه ای به توانمندی دفاعی داشت و نقش اساسی در تثبیت نظام و سازندگی کشور و نیز مراحل مختلف سازندگی جامعه داشتند.

وی اظهار کرد: از مهم ترین ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی این بود که یاور و تایید کننده مقام معظم رهبری بودند و این علاقه دوطرفه تا آخر ادامه داشت و ما او را به عنوان یار رهبری می شناسیم.

به گزارش ایرنا، حسین مرعشی امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در داخل ضریح و کنار مزار حضرت امام (ره) به خاک سپرده می شود.

به گفته وی، در وصیت نامه ایشان موضوعی درباره محل دفن قید نشده و با تصمیم خانواده، مرقد امام راحل به عنوان محل دفن انتخاب شد.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر روز گذشته در سن 82 سالگی و به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست.

آیین تشییع و خاکسپاری پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، فردا(سه شنبه) برگزار خواهد شد.

کد خبر 358252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha