همشهری آنلاین: مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: رییس سازمان برنامه و بودجه تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه را امضا کرد و چون در قالب اوراق است طی یک تا دو روز آینده پرداخت می‌شود.

تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دریاچه ارومیه امضا شد

به گزارش ايرنا، مسعود تجریشی روز دوشنبه گفت: برای احیای دریاچه ارومیه حدود هزار و 120 میلیارد تومان از محل ماده 10 و 12 (بودجه‌های اضطراری) تامین می‌شود که تخصیص 300 میلیارد تومان آن روزگذشته از سوی محمد باقر نوبخت امضا شد.

وی اظهار کرد: همچنین مبلغ 350 میلیارد تومان نیز از بودجه سالانه دستگاه‌های اجرایی و 350 تا 400 میلیارد تومان دیگر نیز از صندوق ملی توسعه تامین می‌شود که این مبلغ بیش‌تر برای پروژه‌های رودخانه‌های مرزی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان این که از این سه محل تامین اعتبار صورت خواهد گرفت، ادامه داد: در هشتمین جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه که با حضور اعضای هیات دولت حدود سه هفته پیش برگزار شد، رییس سازمان برنامه و بودجه قول داد تا مبلغ 300 میلیارد تومان را تا یک هفته دیگر تخصیص دهد که روز گذشته تامین این مبلغ امضا شد.

تجریشی تاکید کرد: این مبلغ به پروژه‌های اولویت‌دار مانند اقدامات در راستای کاهش 40 درصدی استفاده از منابع آب در بخش کشاورزی، ادامه پروژه‌های قرق و کشت گیاهان برای تثبیت خاک تخصیص داده می‌شود تا مانع توقف آنها نشویم اما برای پروژه‌های تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و خطوط انتقال موفق به تامین منابع نشدیم.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: قرار شد تا پایان سال جاری سازمان برنامه و بودجه 375 میلیارد تومان دیگر نیز اختصاص دهد که این مبلغ به پروژه‌های پیمانکارانی که به بانک‌ها بدهی دارند در قالب اوراق داده می‌شود که بیش‌تر پروژه‌های بزرگ سازه‌ای و خرید است.

وی با بیان این که با این حساب تا پایان سال جاری 675 میلیارد تومان اعتبار تامین می‌شود، گفت: برای تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی هم مشکلی نداریم که با احتساب تامین حدود 400 میلیارد تومان اعتبار از این صندوق تا پایان سال جاری هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شود این در حالی است که برای بودجه سال 95 هزار و 750 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود.

وی با اشاره به اهمیت احیای دریاچه تاکید کرد: جمع‌بندی هشتمین جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه با حضور هیات دولت این بود که وضعیت دریاچه در سال 95 ثابت کرد که اگر برنامه‌ها طبق روال پیش رود و دستگاه‌ها به تعهدات خود عمل کنند، از نظر علمی و فنی مشکلی برای احیای دریاچه وجود ندارد، برخی می‌گفتند که دریاچه در سال 95 به طور کامل خشک می‌شود اما وضعیت کنونی ثابت کرد که امکان احیاء وجود دارد بنابر این اگر بودجه تامین شود پروژه‌های احیا بدون توقف پیش می‌رود.

تجریشی گفت: سال گذشته 600 میلیارد تومان و سال قبل از آن 550 میلیارد تومان به طرح‌های احیای دریاچه اختصاص یافته بود در واقع تاکنون در مجموع هزار و 50 میلیارد تومان برای احیاء پول هزینه شده است که پیش‌بینی می‌شود امسال هزار ميلیارد تومان تا پایان سال تخصیص یابد.

کد خبر 358254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha