دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورشیان سوری پایان توافقنامه آتش‌بسی را که در ۳۰ دسامبر در آنکارا امضا کرده بودند، اعلام کردند.

سوریه نبرد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، برخی از رهبران شورشیان سوری در بیانیه‌ای مخالفت خود را با آتش‌بس در سایه آغاز عملیات ارتش سوریه اعلام و از بقیه گروه‌هایی که بیانیه آتش‌بس را امضا کرده‌اند، خواستند با این توافق مخالفت کرده و در واکنش به نقض آتش‌بس از سوی نظام سوریه حملات در جبهه‌ها را تشدید کردند.

شورشیان سوری مدعی هستند که نظام سوریه آتش‌بس در منطقه وادی بردی در حومه دمشق را نقض کرده است.

شورشیان سوری تهدید کرده‌اند که به نقض‌های صورت گرفته از سوی نظام سوریه پاسخ جدی خواهند داد.

مأمون حاج حسن، سخنگوی گروه صقور الشام ادعا کرد که ادامه نقض آتش‌بس توسط نظام سوریه، این گروه را به تعلیق آتش‌بس در سوریه واداشته است.

آتش‌بس سوریه از هفته پیش در پی مذاکرات فشرده آنکارا و روسیه اجرایی شد اما با به نتیجه نرسیدن گروه‌های مخالف و دولت سوریه در منطقه وادی بردی عملیات جدیدی را در این منطقه از سر گرفت.

ارتش سوریه در پی درگیری‌های شدید با جبهه النصره بر بلندی‌های "ضهر المسابی" در وادی بردی در شمال غرب شهرک "دیر مقرن" در منطقه وادی بردی در ریف دمشق تسلط یافت.

ارتش سوریه بر چندین تپه در بخش غربی این بلندی‌ها که مشرف بر بخش شمالی شهرک کفیر الزیت است تسلط یافت. در حالی که افراد مسلح دیگر پا به فرار گذاشتند. این درگیری‌ها چندین کشته و زخمی در میان اعضای جبهه النصره بر جای گذاشت.

ارتش سوریه همچنین یک تونل افراد مسلح در تپه ضهره النحیله را که روز قبل به تصرف ارتش درآمده بود، منهدم کرد.

از آن طرف منابع مخالف مدعی هستند که منطقه وادی بردی در معرض بیش از ۴۰ حمله هوایی طی ۲۴ ساعت گذشته قرار گرفته است.

منطقه وادی بردی که منابع تأمین آب پایتخت در آنجا قرار دارد، از چند هفته پیش صحنه درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و شورشیان بوده است.

به گفته منابع، شورشیان سوری یکشنبه‌ شب حملات شدیدی را علیه ایست‌های بازرسی ارتش سوریه در مسیر حمص-سلمیه در نزدیکی شهرک خنیفیس در حومه جنوبی حماه انجام دادند.

به ادعای این منابع شورشیان کنترل ایست‌های الطیر و العکیدی را در دست گرفته‌اند.

همچنین درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و شورشیان در غرب شهر سلمیه در حومه شرقی حماه رخ داد.

از سوی دیگر، جنگنده‌های آمریکایی عملیات هلی‌برن را در پایگاهی نزدیک دیر الزور انجام داده و تعدادی از تروریست‌های داعش از جمله چند سرکرده را کشته و اسیر کردند.

کد خبر 358267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha