سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه بریتانیا که به آمریکا سفر کرده است با اعضای تیم انتقالی رئیس‌جمهوری منتخب این کشور دیدار کرد.

بوریس جانسون

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، بوریس جانسون وزیر امور خارجه بریتانیا در جریان سفر به نیویورک، گفت‌و‌گو‌های «مثبت و سازنده‌ای» ‌با برخی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا داشته است.

گفته شده که وی با «جرد کوشنر» داماد ترامپ و «استیو بنون» استراتژیست رئیس‌جمهوری منتخب نیز دیدار کرده است.

این نخستین دیدار میان اعضای کابینه جدید آمریکا و یک وزیر بریتانیایی است.

این مقام‌ها همچنین سیاست‌های خارجه آمریکا با سوریه، چین و روسیه را به بحث و گفت‌و‌گو گذاشتند.

قرار است جانسون امروز (دوشنبه 20 دي) در واشنگتن حضور یافته و با اعضای کلیدی کنگره نیز دیدار کند.

البته وی برنامه‌ای برای دیدار با «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آینده آمریکا ندارد. بر اساس مقررات موجود وی تا هنگامی که رسما به این مقام نرسد اجازه چنین دیداری را ندارد.

این دیدار تنها چند ساعت پس از آن اتفاق افتاده است که رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در توئیتی نوشت تمایل زیادی به دیدار با ترزا می‌ نخست‌وزیر بریتانیا دارد. وی افزود که بریتانیا را «بسیار ویژه» ‌می‌داند.

قرار است این دو مقام ارشد در بهار سال جاری میلادی در واشنگتن با یکدیگر دیدار کنند.

هنوز تاریخ دقیقی از این دیدار اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود که این دیدار چند هفته پس از مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در تاریخ ۲۰ ژانویه انجام گیرد.

ترامپ در توئیت خود تاکید کرد که بریتانیا «متحد دیرینه آمریکا» ‌محسوب می‌شود. این اظهارنظر نشان‌دهنده تمایل وی به ادامه «روابط ویژه» ‌ آمریکا و بریتانیا در زمان دولتش است.

متن توئیت ترامپ به این شرح است: «من به شدت تمایل دارم تا با ترزا می‌، نخست وزیر بریتانیا، در بهار سال جاری در واشنگتن دیدار کنم. بریتانیا متحد دیرینه آمریکا و بسیار ویژه است.»

انتظار می‌رود که اظهارات ترامپ از سوی دفتر نخست‌وزیری بریتانیا مورد استقبال قرار گیرد. پیش از این نیز روابط وی با «نایجل فاراژ» رهبر حزب استقلال بریتانیا مورد توجه قرار گرفته بود.

کد خبر 358270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha