دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از هشت هزار نفر از کارکنان دولتی ترکیه در ادامه سرکوب‌های بعد از کودتای ماه جولای گذشته از کار برکنار شدند.

ترکیه

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های قضایی ترکیه حدود هشت هزار و ۴۰۰ کارمند دولت را از کار برکنار کرده و بیش از ۸۰ موسسه و انجمنی که شامل کلوپ‌های ورزشی نیز می‌شود، را بستند.

این اقدام‌ها آخرین دور از برخورد‌های دولت با سازمان‌های مرتبط با کودتای نافرجام در این کشور محسوب می‌شود.

تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از افرادی که متهم به ارتباط با طراحان کودتا هستند، در مجموعه‌ای از اقداماتی که به نظر نمی‌رسد کاهش یافته باشد، از کار تعلیق یا برکنار شده‌اند.

بر اساس سه حکم صادره در وضعیت اضطراری در این کشور، حدود هشت هزار و ۳۹۰ کارمند خدمات شهری و دولتی از ۶۳ نهاد دولتی مختلف اخراج و از کار برکنار شدند.

این افراد شامل دو هزار و ۶۸۷ افسر پلیس، هزار و ۶۹۹ کارمند خدمات وزارت دادگستری، ۸۳۸ کارمند نهادی‌های بهداشتی و صد‌ها کارمند از دیگر وزارتخانه‌ها می‌شود.

حدود ۶۳۱ از فرهنگیان و دانشگاهیان و حدود هشت عضو شورای دولتی نیز در میان این افراد است.

بر اساس مقررات وضعیت اضطراری که تا کنون دوبار تمدید شده و هم‌اینک نیز قرار است تا ۱۹ آوریل ادامه یابد، این برکناری‌ها از سوی کابینه مورد تایید قرار گرفته و به تایید پارلمانی احتیاج ندارد.

البته گستره این برخورد‌ها مورد انتقاد گروه‌های فعال حقوق بشر و اتحادیه اروپایی بوده است.

سه حکم مربوطه که در نشریه‌های رسمی نیز منتشر شده همچنین شامل بسته شدن ۸۳ انجمن و موسسه‌ای که متهم به «فعالیت‌های ضد امنیت ملی» هستند، می‌شود.

این موسسات شامل هشت کلوپ ورزشی از مناطق کرد‌نشین جنوب شرق این کشور می‌شود.

کد خبر 358271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha