دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

حسین امینی: به اعتقاد من آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی فراتر از جریانات و احزاب سیاسی حاکم در کشور بود. آیت‌الله هاشمی در قالب مسئولیت‌های حساس در نظام به کشور خدمت کرد.

هاشمی رفسنجانی

نگاه ايشان هميشه به پيشرفت انقلاب و كشور بود و اگر سردار سازندگي لقب گرفت به اين دليل بود كه حتي در دوران دفاع‌مقدس نيز به فكر پيشرفت كشور بود. ايشان در مسائل اختلافي بين جريان‌هاي سياسي نيز شخصيتي فراجناحي داشتند.

آيت‌الله هاشمي در دوران‌هاي مختلف گاهي مورد بي‌مهري اين جناح قرار مي‌گرفتند و گاهي مورد بي‌مهري جرياني ديگر، اما با اين حال همواره پيشرفت و سازندگي براي ايشان مطرح بود و در اين راه مي‌كوشيدند. همين شخصيت فراجناحي ايشان اين موضوع را به اثبات مي‌رساند كه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني شخصيتي جامع براي اين انقلاب بود.

درگذشت ناگهاني آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي همه دوستداران انقلاب و ياران امام بسيار غمبار بود. ايشان بدون شك از استوانه‌هاي انقلاب بودند كه با بيش از نيم قرن مبارزه براي به ثمر نشاندن انقلاب مدنظر امام‌خميني(ره) و مبارزه با استبداد و استعمار از هيچ كوششي دريغ نكردند. آيت‌الله هاشمي راه و همراه انقلاب و همرزم مقام‌معظم رهبري بودند و همانطور كه ايشان فرمودند 59سال با هم در راه پيروزي انقلاب تلاش مستمر داشتند.

اقتدار ايران اسلامي در جهان امروز به يقين مديون مجاهدت‌هاي شخصيت‌هاي تأثير‌گذاري نظير آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني است. تعابير مقام‌معظم رهبري در فراق يار ديرين خود، نشان از محبت عميق و جايگاه خاص آن مرحوم در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است. در زمينه سياسي نيز بدون شك آيت‌الله هاشمي سياستمداري كم‌نظير بودند كه جريانات سياسي شرق و غرب در جهان را نيز به خوبي تشخيص داده بودند.

مشي ايشان همواره به دور از افراط و تفريط بود. ايشان هميشه در بحران‌ها و مشكلات، مرد مبارزه و مرد تصميم‌هاي سخت بودند به همين دليل امام امت عنايت ويژه‌اي به ايشان داشتند. اميدواريم خداوند روح بزرگ ايشان را در جوار قرب خودش جاي دهد و به خانواده ايشان نيز صبر عنايت فرمايد.

  • مدير بنياد اميد ايرانيان در خراسان‌رضوي

 

کد خبر 358299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha