سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

هفتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز گلدن‌گلوب بامداد دوشنبه به وقت ایران در هتل بورلی هیلتون در بورلی هیلز آمریکا برگزار شد و اصغر فرهادی رقابت برای کسب جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را به پل ورهوفن هلندی واگذار کرد.

سینما

به گزارش همشهري، «او» كه نماينده فرانسه در اسكار بود و نتوانست به فهرست 9فيلم برگزيده راه يابد، جايزه گلدن گلوب را در حضور 4رقيب قدر يعني «فروشنده»، «نرودا» به كارگرداني پابلو لارين از شيلي، «توني اردمان» مارن آدي از آلمان و Divines به كارگرداني هدا بنيامينا از فرانسه كسب كرد. در اين ميان، فقط فروشنده و توني اردمان همچنان بخت نامزدي و كسب جايزه اسكار را دارند. او علاوه بر كسب جايزه بهترين فيلم خارجي‌زبان، جايزه بهترين بازيگر زن درام را هم براي ايزابل هوپر فرانسوي به ارمغان آورد. فرهادي پيش‌تر با «جدايي نادر از سيمين» گلدن گلوب را برده بود.

فاتح مطلق اين دوره جوايز گلدن گلوب فيلم موزيكال «لالالند» بود كه در هر 7رشته نامزدشده جايزه برد و ركوردي تازه خلق كرد. اين در حالي است كه «مهتاب» با 6نامزدي فقط در يك بخش پيروز شد و جايزه گلدن گلوب بهترين فيلم درام را به‌دست آورد. نكته جالب مراسم امسال را شايد بتوان موفقيت «او» دانست كه جز لالالند، توانست بيش از يك جايزه به‌دست بياورد. موزيكال ديمين شازل هم در بخش‌هاي بهترين فيلم موزيكال يا كمدي، كارگردان، فيلمنامه، بازيگر مرد (رايان گاسلينگ)، بازيگر زن (اما استون)، موسيقي و ترانه پيروز شد.

تا پيش از 7جايزه لالالند، 2فيلم «قطار سريع‌السير نيمه‌شب» و «پرواز بر فراز آشيانه فاخته» با 6جايزه، ركورددار جوايز گلدن‌گلوب بودند. جايزه بهترين بازيگر مرد درام به كيسي افلك براي بازي در «منچستر باي د سي» رسيد و جايزه بهترين بازيگر مرد مكمل را در كمال شگفتي آرون تيلر جانسون براي «حيوان‌هاي شب‌زي» به‌دست آورد. پيش از اين تقريبا همه منتظر بودند ماهرشالا علي براي بازي در مهتاب اين جايزه را از آن خود كند. در بخش بهترين بازيگر زن مكمل، هيچ شگفتي خلق نشد و وايولا ديويس با «حصارها» اين جايزه را برد.

از ديگر اتفاق‌هاي مهم هفتاد و چهارمين دوره مراسم اهداي جوايز گلدن‌گلوب مي‌توان به اهداي جايزه بهترين انيميشن به «زوتوپيا» اشاره كرد كه فيلم شماره55 استوديو ديزني است. «هكساو ريج» مل گيبسون، «ورود» دني ويلنوو و «جكي» پابلو لارين هم فيلم‌هايي بودند كه سالن مجلل هتل بورلي هيلتون را دست خالي ترك كردند. حمله لفظي مريل استريپ به دونالدترامپ و پاسخ توييتري رئيس‌جمهور برگزيده آمريكا هم مهم‌ترين حاشيه مراسم امسال بود كه همچنان در فضاي مجازي ادامه دارد.

کد خبر 358359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha