سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

فهرست نامزدهای هفتادمین دوره مراسم اهدای جوایز بفتا اعلام شد و اصغر فرهادی که سال ۲۰۱۲ با «جدایی نادر از سیمین» در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان نامزد شده بود، در این دوره از رقابت بازماند.

هنر

به گزارش همشهري، «ديپان» ژاك اوديار، «خوليتا» پدرو آلمودوار، «موستانگ» دنيز غمزه ارگوون، «پسر شائول» لاشلو نمس و «توني اردمان» مارن آدي فيلم‌هاي حاضر در بخش بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان بفتا هستند. «لالالند» كه دوشنبه 7 جايزه گلدن‌گلوب برد، در 11بخش نامزد جايزه بفتا شده و تريلر علمي خيالي «ورود» به كارگرداني دني ويلنوو و «حيوان‌هاي شب‌زي» تام فورد هر يك با 11نامزدي پس از آن قرار دارند. «منچستر باي‌دسي» كنت لونرگان هم در 6بخش بخت بردن جايزه دارد.

نكته اينكه حيوان‌هاي شب‌زي در بخش بهترين فيلم نامزد نشده و لالالند، رسيدن و منچستر باي د سي، «اينجانب، دانيل بليك» كن لوچ و «مهتاب» بري جنكينز در اين بخش رقابت مي‌كنند. در عوض جنكينز از حضور در بخش بهترين كارگردان بازمانده و جاي او را فورد گرفته است. اندرو گارفيلد، كيسي افلك، جيك جيلنهال، رايان گاسلينگ و ويگو مورتنسن در بخش بهترين بازيگر مرد و ايمي آدامز، اميلي بلانت، اما استون، مريل استريپ و ناتالي پورتمن در بخش بهترين بازيگر زن نامزد كسب جايزه هستند. برندگان هفتادمين دوره مراسم اهداي جوايز بفتا 24بهمن در رويال آلبرت هال لندن معرفي مي‌شوند.

کد خبر 358360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha