پنج شنبه 1 تیر 1396 | به روز شده: 1 ساعت و 30 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
چهارشنبه 22 دی 1395 - 00:12:34 | کد مطلب: 358374 چاپ

مدیریت ارتباطات به شماره ۸۰ رسید

ارتباطات > ارتباطات و فناوری - همشهری آنلاین:
هشتادمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات (دی‌ماه ۹۵) با پرداخت ویژه به موضوعات ارتباطات در داستان‌های کوتاه، مشارکت کودکان در برنامه‌سازی تلویزیون، بررسی و نقد کتاب، موضوعات مهم در روابط‌عمومی اجتماعی و... منتشر شد.

طرح جلد این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به میزگرد ابوتراب خسروی و محمد کشاورز اختصاص یافته که در مورد جنبه‌های ارتباطی داستان کوتاه با احسان اکبرپور گفت‌وگو کرده‌اند.

پرونده «تحلیل جنبه‌های ارتباطی داستان کوتاه» که زیر نظر علی ورامینی منتشر شده، شامل این مطالب است:

- چگونه ادبیات داستانی به بهتر شدن روابط اجتماعی کمک می‌کند؟- ترجمه ساجده سلیمی

- گفت‌وگو با فرشته احمدی، نویسنده درباره ارتباط مخاطب با داستان کوتاه: داستان کوتاه، راهی برای قابل تحمل كردن زندگي- عسل عباسیان

- شوخی با یک فرمول: محسنیان‌راد و داستان کوتاه- لیلی فرهادپور

- در ارتباط با داستان کوتاه: گذر از واقعیت با کلمات- رویا دستغیب

- در ارتباط با داستانک: داستانک چیست و استعمال صحیح آن چگونه است؟- علی کرمی

- فرضیاتی درباره‌ اهمیت ارتباطی داستان کوتاه: کوتاه مثل آه؟- سیدفرشید سادات‌شریفی.

«مشارکت کودکان و نوجوانان در تولیدات رسانه‌ای» پرونده دیگر این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است که توسط زهرا کبیری گردآوری شده. در این پرونده این مطالب درج شده است:

- فیلم‌نامه‌ای ‌کودکانه، اما روان‌شناسانه- زهرا کبیری

- گفت‌وگو با رئیس مرکز پویانمایی صبا درباره مشارکت کودکان در تولید انیمیشن: کلاغ گاهی زرد است

- کودکان و نوجوانان انیمیشن می‌سازند: آموزش نوین در مدارس- فریده افشانی

- گفت‌وگو با بیژن بیرنگ، کارگردان: سخن از چیزی که باید باشد، نه آن چیزی که هست- آرش گودرزی

- نگاهی به برنامه‌سازی تلویزیون برای مخاطب کودک و نوجوان: یک جیغ بلند!- جواد تقوی

- گفت‌وگو با اسدالله اعلایی، عضو شورای طرح و برنامه کودک و نوجوان سیما: - نگاهی تمام‌رخ به برنامه نیم‌رخ- زهرا کبیری.

همچنین در هشتادمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، موضوعات مختلفی مورد نقد، بررسی و گزارش قرار گرفته است که عناوین آنها عبارتند از:

- سرمقاله: پژوهش و آینده ارتباطات نوین- اميرعباس تقي‌پور

- میراث‌بان‌های روزنامه‌نگاری- سيدفريد قاسمي

پژوهشگر ارتباطات

- رسانه‌های کابلی؛ دست بالای سواد رسانه‌ای- علی‌اکبر خدابخش

- ترسیم حوزه‌های پژوهشی در مطالعات رسانه‌ای- ترجمه علیرضا سمیعی

- نقد و بررسی فعالیت کاربران دانشگاهی در فضای مجازی: طنز و سرگرمی در میزگردی با حضور حسن خجسته، محمدمهدی فتوره‌چی و محمد آقاسی: 66 درصد محتوای شبکه‌های اجتماعی در ایران- محمدصادق افراسیابی

- نقش رسانه‌ها در توسعه کسب‌وکار شهری در گفت‌وگو با «هادی حسن‌زاده امیری»: سواد رسانه‌ای مشتریان افزایش یافته است

- روابط‌عمومی، متولی جریان دوسویه مسئولیت اجتماعی- احمد یحیایی ایله‌ای

- تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر روابط‌عمومی- ترجمه فرحناز فولادی

- بررسی اعتبار فضای رسانه‌های اجتماعی برای روابط‌عمومی‌ها- ترجمه امیرعلی خلج

- روابط‌رسانه‌ای دولتی- ترجمه امیرعلی خلج

- بصری‌سازی محتوا در ارتباطات (بخش23): گرافیک اطلاع‌رسان و پیکتوگرام- مریم سلیمی

مدیریت ارتباطات هر ماه با قیمت 7000 تومان منتشر و در کیوسک‌های مطبوعاتی، شهرکتاب‌ها و کتابفروشی‌های مهم توزیع می‌شود.

علاقه‌مندان جهت خرید و مطالعه تمام شماره‌های ماهنامه از لینک www.magiran.com/cmmagazine مي‌توانند اقدام نمايند.