چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: بازنگری در تعطیلات مدارس امسال بیش از پیش احساس می‌شود، در این هفته مدارس ابتدایی کلانشهرها به‌علت آلودگی هوا چند روز تعطیل بود.

افزايش روزهاي ناسالم براي همه گروه‌ها در پاييز و زمستان امسال موجب شد تا يك‌بار ديگر موضوع تعطيلات زمستاني با جديت بيشتري از سوي سازمان حفاظت محيط‌زيست پيگيري شود. رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست 3روز پيش در مورد طرح تعطيلي مدارس در فصل زمستان و روزهاي آلوده هوا گفت: «با آموزش و پرورش مذاكراتي را داشتيم و پيشنهادهاي خود را ارائه كرديم، يكي از پيشنهادهاي ما اين بود كه بخشي از تعطيلات تابستاني منتقل شود اما هنوز نتيجه قطعي را نداشته‌ايم.» معصومه ابتكار البته تأكيد كرد كه تصميمات نهايي در مورد تعطيلي مدارس در زمستان به‌نظر وزارت آموزش و پرورش بستگي دارد و آنها نيز برنامه‌ريزي لازم را مورد توجه قرار مي‌دهند.

  • پيشنهاد تعطيلي

موضوع ساماندهي تعطيلات مدارس و بازگشت تعطيلات زمستاني در همه سال‌هاي گذشته به‌صورت پراكنده مطرح بوده است اما تابستان امسال بود كه رئيس سازمان حفاظت محيط با اعلام اينكه براي امسال تعطيلات دوهفته‌اي، سه‌هفته‌اي و حتي يك‌ماهه هم پيشنهاد شده موضوع را دوباره داغ كرد. البته پس از آن وزير سابق آموزش و پرورش گفت كه تعطيلي دوهفته‌اي مدارس يك پيشنهاد است و بايد در كميته مشتركي امكان اجرايي شدن اين مسئله بررسي شود و هر زمان به نتيجه رسيديم اعلام مي‌كنيم. فاني از آموزش و پرورش رفت و نتيجه به مردم اعلام نشد. روز گذشته اما دبيركل شوراي‌عالي آموزش و پرورش با تأكيد بر اينكه تعطيلات به‌دليل آلودگي شديد هيچ توجيه كارشناسي ندارد، از موافقت آموزش و پرورش با ساماندهي تعطيلات سخن گفت.

مهدي نويدادهم با اشاره آثار منفي تعطيلي مدراس به‌دليل آلودگي هوا گفت: تعطيلات به‌دليل آلودگي شديد هيچ مشكلي را حل نمي‌كند و هيچ توجيه كارشناسي ندارد اما موضوع جابه‌جايي تعطيلات زمستان با تابستان قابل بررسي است.

او با اشاره به مصوبه مجلس مبني بر آغاز و پايان سال تحصيلي در اول مهر و پايان خرداد هر سال، توضيح داد: «با توجه به اقليم متفاوت مناطق مختلف كشور كارشناسان معتقدند بايد تغييري در اين‌باره ايجاد شود، زيرا نمي‌توان سال تحصيلي را در استان اردبيل با استان هرمزگان همزمان شروع و به پايان برد. در حال پيگيري پيشنهادي به مجلس مبني بر اينكه تقويم آموزشي در اختيار آموزش و پرورش قرار گيرد و مصوبه قبلي لغو شود هستيم.»

  • اصلاح تقويم آموزشي مدارس كشور

حدود يك ‌ماه قبل در كارگروه كاهش آلودگي هواي كلانشهرها هم تصويب شد تا لايحه لغو قانون بازگشايي مدارس در اول مهرماه هر سال با درخواست قيد دوفوريت از سوي دولت براي طرح در مجلس شوراي اسلامي تهيه شود. نمايندگان عضو كميسيون آموزش مجلس نيز پيش از اين اعلام كرده‌اند آماده بررسي موضوع در اين كميسيون هستند و هر نوع تغيير در تقويم آموزشي بايد در مجلس بررسي و تصويب شود.

کد خبر 358387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha