پنجمین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی(تسنیم) در بوستان گفتگو واقع در بزرگراه چمران آغاز به‌کار کرد. این جشنواره تا ۲۹ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و از ساعت ۱۰ تا ۲۰ هر روز پذیرای بازدیدکنندگان است.

لباس

مجتبي عبداللهي در حاشيه مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاري اين جشنواره اظهار داشت: اين جشنواره دستاوردهاي مختلفي در حوزه ترويج فرهنگ استفاده از توليدات داخلي، عفاف و حجاب و توانمندسازي بانوان محله‌ها دارد. وي افزود: بايد به مد و لباس ايراني‌ اسلامي توجه ويژه‌اي را معطوف كرد و ترويج مد و لباس ايراني اسلامي از دستاوردهاي اين جشنواره است. معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با تأكيد بر ضرورت حمايت از توليدات داخلي گفت:

اين جشنواره با نگاه حمايت از توليدات داخلي و براساس رويكرد اقتصاد مقاومتي، برپا شده است. در واقع ما معتقديم هم‌اكنون اين قابليت را داريم كه با توانايي‌هاي موجود در داخل، نيازهاي مد و پوشاك بانوان كشور را با نگاه‌ ايراني اسلامي تأمين كنيم.
عبداللهي با بيان اينكه توجه به فرهنگ عفاف و حجاب از ديگر دستاوردهاي اين نمايشگاه است كه بايد به آن توجه ويژه داشت، افزود: در واقع توجه به موضوع مد و لباس ايراني اسلامي، تكميل‌كننده فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ماست.

وي با تأكيد بر داخلي‌بودن تمام محصولات عرضه شده در اين نمايشگاه گفت: نمايشگاه تسنيم ارائه‌كننده دستاوردهاي بانوان محله‌ها با محوريت زنان سرپرست خانوار است و تمام محصولات عرضه شده در اين نمايشگاه محصولات توليد داخل است. عبداللهي گفت: بانوان در اقتصاد خانواده، نقش كليدي دارند و برگزاري اين جشنواره در راستاي توانمندسازي زنان به‌خصوص زنان سرپرست خانوار است.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينكه محصولات عرضه شده در اين نمايشگاه از نظر كيفي در جايگاه بسيار خوبي قرار دارند، افزود: ما معتقديم توليدات ارائه شده در اين جشنواره و نمايشگاه‌هاي مشابه مي‌بايست از نظر كيفيت و قيمت، قابل رقابت با نمونه‌هاي خارجي باشد. وي با تأكيد بر ضرورت حمايت از اقتصاد داخلي و توانمندسازي زنان گفت: ما اطمينان داريم كه محصولات توليد داخل كشور از نظر كيفي‌ در سطح بسيار مناسبي قرار دارد چراكه تجربه صنعت پوشاك و پارچه كشورمان، به‌مراتب از كشورهاي ديگر بيشتر است.

عبداللهي همچنين با اشاره به اهميت و نقش زنان در اقتصاد مقاومتي خاطرنشان كرد: زنان مي‌توانند در تحريم كالاهاي خارجي و استفاده از محصولات داخلي، «خط‌شكن» باشند. به گفته وي، شهرداري صرفاً يك نهاد خدماتي نيست بلكه يك نهاد اجتماعي است و ورود به عرصه حمايت از توليدات داخلي و توانمندسازي زنان با محوريت زنان سرپرست خانوار و همچنين موضوع عفاف و حجاب، از اين منظر انجام مي‌شود.

کد خبر 358493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha