همشهری آنلاین: سنای آمریکا پنجشنبه نخستین گام را برای لغو برنامه ملی خدمات درمانی باراک اوباما موسوم به «اوباماکر» برداشت.

obamacare

سنا با ۵۱ رای موافق در برابر ۴۸ رای مخالف طرح لغو این برنامه را به تصویب رساند. در مرحله بعد، مجلس نمایندگان آمریکا این هفته درباره این طرح تصمیم می‌گیرد. لغو برنامه ملی خدمات درمانی اوباما اولویت نخست جمهوریخواهان آمریکاست که اکثریت کرسی ها را در دو مجلس در اختیار دارند و دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب نیز بارها بر آن تاکید کرده است.

به گزارش يورونيوز اوباما برنامه جنجالی خدمات درمانی را در آمریکا پیاده و تا آخرین روزهای ریاست جمهوری از این برنامه دفاع کرد. این برنامه بیش از ۲۰ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه درمانی قرار می دهد.

اما لغو برنامه اوباما کر همانطور که دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی اش وعده داده بود، در دستور کار اوست. ترامپ روز چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود این برنامه را فاجعه بار خواند و گفت که طرحی «مقرون به صرفه» جای آن را خواهد گرفت. گرچه مشخص نیست چه طرحی قرار است جای برنامه اوباماکر را بگیرد اما به گفته جمهوریخواهان روند لغو برنامه اوباما کر و پیاده سازی طرح جایگزین احتمالا زمان بر است.

به باور دموکرات های در اقلیت در سنا و مجلس نمایندگان، لغو برنامه اوباما کر به جای خدمات درمانی مقرون به صرفه به هرج و مرج منجر می شود؛ چرا که آنها ایده جایگزینی ندارند.

کد خبر 358520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha