جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۲۴ دی در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی اقامه شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: حادثه سنگین و غمبار رکن انقلاب اسلامی، رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به محضر امام عصر (عج)، رهبر انقلاب، مراجع معظم، حوزه‌های علمیه، ملت قدرشناس و وقت‌شناس ایران و بیت ایشان تعزیت و تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: پیرامون شخصیت آقای هاشمی این روزها بسیار بحث شده و پیام‌های زیادی نیز داده شده بخصوص پیام پر از مهر و علاقه مقام معظم رهبری اما نکته‌ای که می‌خواهم بگویم پیرامون تفکر فرهنگی ایشان است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد:‌ در سال 1336 ایشان به بنده گفتند که باید به فکر جوان‌ها بود چرا که آنها نیاز به حرکت فرهنگی دارند و با ایشان قرار گذاشتیم و مجله‌ای به نام مکتب تشیع تاسیس کردیم. ایشان از همان روزها و در سن 23 یا 24 سالگی به گرایش جوانان به اسلام واقعی، قرآن و محتوای قرآن کریم توجه داشت. پس از آن نیز در زندان به تفسیر قرآن روی آورد.

امامی کاشانی اظهار کرد: ایشان چنین تفکر فرهنگی و قرآنی برای روشن کردن جامعه داشتند. آیت‌الله هاشمی باور داشت که اسلام و انقلاب بر کشور مسلط شده و باید در مقابل استکباری که به کشور وارد شده ایستاد.

وی ادامه داد: نکته دیگر موضوعی است که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مطرح کردند و من از زاویه دیگری به آن می‌پردازم و آن تشییع پیکر با آن عظمت بود که نشان دهنده یک وحدت ملی بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: بدون شک بحث اصلی این بود که مردم حامی انقلاب، رکن انقلاب اسلامی را تشییع کردند و خداوند همه شما را اجر دهد که چنین قدرشناس و وقت‌شناس هستید. این تشییع علم، انقلاب، اسلام و احترام به انبیا و اوصیا بود ولو اینکه برخی به این موضوع توجه نکنند اما پشت پرده و واقعیت اصلی همین است. بنابراین باید این وحدت را حفظ و به آن توجه کرد و نباید در این موضوع به خناس‌ها نگاه کنیم. بدون شک در داخل کشور افرادی مخالف انقلاب هستند و بیرون کشور و در منطقه نیز دشمنان انقلاب وجود دارند.

امامی کاشانی بیان کرد: ان‌شاءالله موصل هم که این روزها در آستانه پیروزی است به زودی آزاد می‌شود و خداوند این جانیان آدم‌کش، داعش و طرفدارانشان را ذلیل کند و اینها شمشیر و اسلحه‌ای علیه آنهایی شود که داعش را به وجود آوردند.

وی گفت: در تمام این سال‌ها آقای هاشمی از مقام معظم رهبری جدا نشد و می‌گفت که عشق و حب من ایشان است. کشور نیز به همان وحدت در تشییع جنازه نیاز دارد که یاس و ناامیدی دشمنان بر آن است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به همه کسانی که در تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور داشتند، گفت: نظام به محور نیاز دارد و امام عصر (عج) این محور را تعیین کرده و آن ولایت فقیه است بنابراین به تمام کسانی که به تشییع جنازه آمدند و همه مردمی که در شهرهای مختلف مراسم ترحیم به پا کردند می‌گویم که مادران و پدران شما به عشق امام عصر زندگی می‌کنند لذا شما نیز سستی نکنید، کنار نکشید و انسجام خود را حفظ کنید چون این انقلاب حاصل خون شهداست و باید ادامه پیدا کند. مبادا خناس‌ها بر شما اثر بگذارند.

امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود همگان را به تقوای الهی و توکل به خدا توصیه کرد و گفت: خشونت‌ها، خونریزی‌ها و جنایت‌ها همه از طرف دشمنان اسلام است که باید برای رهایی از شر آن به خدا توکل کنیم.

کد خبر 358535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha