همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنرانی صدر اعظم آلمان در بلژیک نوشت که اتحادیه اروپا نباید بر حمایت ابدی آمریکا تکیه کند.

مرکل: اتحادیه اروپا نباید بر حمایت ابدی آمریکا تکیه کند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکل که روز پنج شنبه  در بلژیک سخنرانی می کرد با اعتراض تعدادی از راست گرایان تندرو نیز مواجه شد، افزود که اتحادیه اروپا باید اتحاد خود در مذاکرات خروج انگلیس از این اتحادیه را حفظ نماید.

مرکل پس از دریافت دکترای افتخاری یکی از دانشگاههای بروکسل به جمعیت گفت: 'از دید برخی از شرکای قدیمی ما ضمانت ابدی در مورد همکاری نزدیک با اروپائیها وجود ندارد.'

وی افزود که اروپا با بزرگترین چالش های دهه های اخیر مواجه است و مناقشه هایی مانند اوکراین در مرزهای آن جریان دارد. به گفته مرکل 'ساده انگاری است اگر برای حل مشکلاتی که در همسایگی ما جریان دارد بر دیگران تکیه کنیم.'

صدر اعظم آلمان همچنین گفت که برگزیت موجب شد تا همبستگی در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا افزایش یابد و به فکر افزایش همکاری های دفاعی و دیگر موضوع ها بیفتند.

در جریان سخنرانی مرکل حدود 50 معترض وابسته به جنبش راست افراطی وورپست (Voorpost) با در دست داشتن پلاکاردهایی علیه سیاستهای مهاجرتی مرکل اعتراض کردند.

مرکل که دوباره می خواهد در انتخابات آتی آلمان نامزد شود با انتقادهای اروپائیان از سیاستهای باز مهاجرتی اش روبرو شده است. به گفته منتقدان، این سیاست ها موجب تشویق سیل مهاجران به اروپا شده است.

 

کد خبر 358547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha