همشهری آنلاین: بخش شرقی شهر موصل روز جمعه ۲۲ دی ماه شاهد آزادسازی چند محله و منطقه جدید بود و آزادسازی این بخش بطور کامل در شرف تحقق یافتن است.

بخش شرقی موصل در آستانه آزادسازی کامل قرار گرفت

به گزارش ايرنا به نقل از الفرات نیوز، در همین راستا نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم محله الصدریه در بخش شرقی شهر موصل را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان هایش به اهتزاز درآوردند.

از سوی دیگر فرمانده عملیات ' ای نینوا ما می آییم ' اعلام کرد: نیروهای مزبور همچنین بر پل دوم در بخش شرقی موصل موسوم به 'الحریه' تسلط یافته و پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزاز درآوردند.

واحد رسانه ای جنگ نیز با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی ساختمان نینوا و شورای استان را به همراه شماری از مراکز دولتی از جمله اداره کشاورزی و اداره برنامه ریزی عمران و اداره املاک دولتی را از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

بیانیه مزبور افزود: داعش تمامی پل های موجود در موصل را منفجر کرده است تا مانع از پیشروی نیروهای نظامی به بخش غربی این شهر شود. سازمان مبارزه با تروریسم همچنین بر کتابخانه آشوری در دانشگاه موصل دست یافت.

نیروهای نظامی عراق همچنین به منطقه یونس پیامبر (ع) در بخش شرقی موصل یورش برده اند تا آن را از لوث وجود گروه تروریستی داعش پاک کنند. آنها همچنین مقر کمیته مرکزی داعش در نینوا را با خاک یکسان کرده و طی حمله هوایی سرکرده های برجسته این گروه تروریستی را به هلاکت رساندند.

منابع عراقی پیش از این در صبح جمعه به خبرنگار ایرنا اعلام کردند که ساختمان های استانداری ، فرمانداری و دانشگاه موصل نیز در عملیات نیروهای عراقی آزاد و پاکسازی شده است.

کد خبر 358557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha