عامل قتل‌عام هولناک شهرستان ایرانشهر مرد ۳۰ ساله‌ای بود که سال گذشته پدر و ۲برادرش در جریان تیراندازی مرگبار کشته شده بودند.

متهم

اين مرد اعتراف كرد كه به خونخواهي قتل اعضاي خانواده‌اش دست به اين جنايت هولناك زده است. صبح دوشنبه گذشته، كارمند جوان مركز بهداشت روستاي نصيرآباد حوالي شهرستان ايرانشهر، براي خوراندن قطره فلج اطفال به بچه‌ها، وارد يكي از خانه‌هاي روستا شده بود كه با صحنه هولناكي روبه‌رو شد. اجساد چند زن و كودك دور تا دور خانه روي زمين افتاده و خون همه جا را پركرده بود.

دختر جوان كه وحشت‌كرده بود ماجرا را به پليس اطلاع داد و تيم‌هاي عملياتي راهي محل حادثه شدند. تحقيقات اوليه نشان مي‌‌داد كه قربانيان يك مرد، 2زن و 5كودك هستند كه همگي به ضرب گلوله به قتل رسيده‌اند. در ادامه بررسي‌ها معلوم شد كه جنايت صبح‌هنگام و زماني رخ داده كه قربانيان در خواب بوده‌اند. در اين حادثه صاحبخانه كه مردي جوان بود به همراه همسر و 2فرزندش به قتل رسيده بودند. اجساد ساير قربانيان نيز متعلق به خواهر صاحبخانه و 3فرزند او بودند كه از چند روز قبل در اين خانه مهمان بودند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه قربانيان با استفاده از كلاشنيكف به رگبار بسته شده‌اند و با اين اطلاعات تحقيقات براي افشاي راز اين قتل‌عام هولناك ادامه يافت.

  • سكوت عجيب مردم روستا

خانه‌اي كه جنايت در آن رخ داده بود، خانه‌اي روستايي بدون ديوار حياط و حصار بود و به همين دليل عامل يا عاملان جنايت توانسته بودند به راحتي وارد آنجا شوند اما سؤال مهمي كه مطرح بود اينكه چرا همسايه‌ها متوجه اين جنايت نشده بودند. كوچك بودن روستا و نزديكي خانه‌ها به همديگر باعث مي‌شد كه درصورت شليك حتي يك گلوله، بيشتر مردم روستا متوجه ماجرا شوند اما اينكه 8نفر به رگبار بسته شده بودند و كسي ماجرا را به پليس خبر نداده بود مشكوك به‌نظر مي‌رسيد. بنابراين احتمال داشت كه عاملان جنايت از اهالي روستا بوده‌اند و از آنجا كه همه اهالي رابطه خويشاوندي داشتند اين فرضيه وجود داشت كه آنها براي لو نرفتن عاملان جنايت سكوت كرده‌اند.

  • 2پسرخاله‌

با اين فرضيه كارآگاهان به تحقيق از اهالي روستا پرداختند. آنها به‌دنبال مظنون مي‌گشتند و وقتي مشخص شد كه همزمان با اين جنايت، 2نفر از جوان‌هاي روستا ناپديد شده‌اند، ظن پليس به سمت آنها رفت. اين دو جوان 2پسرخاله 26و 27ساله بودند كه كسي از آنها خبر نداشت. دستور بازداشت هر دوي آنها صادر شد و كارآگاهان در جست‌وجوهاي شبانه‌روزي دريافتند كه آنها به ايرانشهر گريخته‌اند. با گذشت چند روز از جنايت، تحقيقات پليسي نتيجه داد و مخفيگاه هر دو پسرخاله در ايرانشهر شناسايي شد.

حدود ساعت 5صبح ديروز كارآگاهان با همكاري مأموران اطلاعات 2مظنون پرونده را در يك عمليات ضربتي دستگيري كردند و آنها در بازجويي‌ها گفتند كه در صحنه جنايت حضور داشتند اما قاتل اصلي جوان 30ساله‌اي است كه قصد خروج از كشور را دارد. با اطلاعاتي كه مظنونان در اختيار پليس قرار داده بودند تحقيقات براي دستگيري عامل اصلي جنايت ادامه يافت. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين مرد پس از قتل‌عام خونين سوار بر يك موتورسيكلت به سمت ميرجاوه گريخته است.

تيمي از كارآگاهان راهي اين شهر شدند و توانستند مرد جنايتكار را كه قصد داشت به پاكستان بگريزد، پيش از فرار از كشور دستگير كنند. او به اداره پليس منتقل شد و در بازجويي‌ها به ارتكاب جنايت با انگيزه انتقامجويي اعتراف كرد. متهم گفت: سال گذشته زماني كه پدرم به همراه 2برادرم در خودروي پژو 405خود در حال تردد در شهر بودند توسط سرنشينان خودرويي به رگبار بسته شدند. هر سه نفر آنها كشته شدند اما كسي عاملان اين جنايت را نديد.

با اين حال ما حدس مي‌زديم كه مردي به نام نادر در اين جنايت دست دارد. او را به پليس معرفي كرديم و وي دستگير شد اما در جريان روند رسيدگي به پرونده هيچ مدركي عليه او به‌دست نيامد و در نهايت وي تبرئه و آزاد شد. پس از آن من كه تصور مي‌كردم وي در قتل پدر و برادرهايم دست دارد تصميم گرفتم هر طوري شده از او انتقام بگيرم. به‌دنبال فرصتي مناسب براي اجراي نقشه‌ام بودم تا اينكه فهميدم همسر نادر به همراه 3كودكش به خانه برادرش در روستاي نصيرآباد رفته و در آنجا مهمان است.

روز حادثه با كمك 2نفر از آشنايانم(2پسرخاله) كه در روستاي نصيرآباد زندگي مي‌كنند راهي خانه مورد نظر شديم و من كه يك قبضه كلاشنيكف داشتم با آن تمامي 8نفري را كه در خانه حضور داشتند به رگبار بستم و به قتل رساندم. پس از آن هم با موتور به ميرجاوه گريختم و قصد داشتم به پاكستان فرار كنم كه دستگير شدم.

  • تحقيقات ادامه دارد

سردار حسين رحيمي، رئيس پليس سيستان و بلوچستان گفت: همراه با متهم اصلي پرونده 3نفر كه به او در مخفي شدن و فرار كمك كرده بودند نيز دستگير شدند و سلاحي كه از آن در جنايت استفاده شده بود به همراه 2خشاب پر كشف شد. به گفته وي براي متهمان پرونده قرار قانوني صادر شده و تحقيقات تكميلي در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 358579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha