همشهری آنلاین: هفتمین شماره ماهنامه پاراگراف وی‍ژه زنده یاد محمود استاد محمد، بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر منتشر شده است.

هفتمین شماره ماهنامه پاراگراف

به گزارش ايرنا، ماهنامه هنرهای نمایشی پاراگراف در هر شماره به صورت پرونده، به یک چهره ماندگار در عرصه هنرهای نمایشی سینما، تئاتر یا تلویزیون می پردازد و هفتمین شماره این نشریه به محمود استاد محمد چهره برتر تئاتر اختصاص یافته است.

در این شماره (آذر و دی 95) علاوه بر گفت وگویی منتشر نشده از محمود استادمحمد، یادداشت‌هایی از محمد چرم شیر، آهو خردمند، خسرو حکیم رابط، حسین پاکدل، بهروز غریب پور، سهیل محمودی، حافظ موسوی، علی شمس، جواد عاطفه، رضا معطریان، حمیدرضا نعیمی و دیگر دوستان و اهالی هنر تئاتر چاپ شده است.

عکس‌های کمتر دیده دشده یا دیده نشده از زندگی شخصی و حرفه‌ای زنده یاد استادمحمد، از دیگر بخش های این شماره پاراگراف است.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پاراگراف بهاره‌برهانی و محمدرسول صادقی سردبیر آن است.

هفتمین شماره پاراگراف در 72 صفحه با قیمت هفت هزار تومان در کیوسک ها و کتابفروشی های معتبر تهران و سراسر کشور به علاقه مندان عرضه می شود.

ماهنامه پاراگراف در شماره‌های پیشین، پرونده‌هایی برای استاد علی رفیعی، زنده یادان داود رشیدی، مرتضی احمدی، حمید سمندریان و حسن فتحی کارگردان سینما وتلویزیون منتشر شده است.

محمود استادمحمد در آبان 1329 در محله دروازه دولاب تهران متولد شد، وی بعد از آشنایی با نصرت رحمانی شاعر معاصر و جلال آل احمد با بیژن مفید در گروه آتلیه تئاتر عضو شد.

وی از سال 1350 با نگارش تئاتر «آسیدکاظم» بطور رسمی در عرصه تئاتر حرفه ای ایران پذیرفته شد.

استادمحمد در برهه ای در دهه 60 به کانادا مهاجرت و سال 1377 به ایران بازگشت و تا آخرین روزهای زندگی در وطن زیست.
«سپنج رنج و شکنج»، «عکس خانوادگی»، «دیوان تئاترال»، «تهرن»، و «کافه مک آدم» از جمله نمایشنامه های استادمحمد است که به صحنه رفته اند.

استادمحمد در سوم مرداد سال ۱۳۹۲ در سن ۶۲ سال بر اثر سرطان کبد درگذشت.

کد خبر 358580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha