جوان شیشه‌ای که در ۲۰ سالگی مرتکب قتل شده و توانسته بود با پرداخت دیه از مجازات قصاص نجات پیدا کند، ۱۰ سال بعد باز هم دست به چاقو برد و مرتکب قتل شد.

متهم

او روز گذشته در دادگاه كيفري محاكمه شد و مادر مقتول از قضات دادگاه درخواست صدور حكم قصاص كرد.روز 21ارديبهشت‌ماه سال94 جواني با اورژانس ورامين تماس گرفت و براي نجات جوان ديگري كه با ضربه چاقو مجروح شده بود كمك خواست. دقايقي بعد امدادگران اورژانس خودشان را به محل حادثه رساندند اما شدت خونريزي جوان مجروح آنچنان زياد بود كه او جانش را از دست داد. شواهد اوليه نشان مي‌داد متوفي با ضربه چاقو به قتل رسيده است.

تحقيقات پليس حاكي از آن بود كه 2جوان به نام‌هاي سامان و سياوش عاملان اين جنايت هستند. به اين ترتيب آنها بازداشت شدند تا جزئيات اين جنايت خونين برملا شود. سامان در جريان بازجويي‌هاي اوليه به ارتكاب قتل اعتراف كرد و گفت: من و سياوش به خانه پدرزن او رفته بوديم و در آنجا مشغول مصرف شيشه بوديم كه مقتول هم وارد شد. او از دوستان‌مان بود اما آن روز به من چپ چپ نگاه كرد و سر همين ماجرا با يكديگر درگير شديم. در اين بين سياوش يك چاقو به من داد تا از آن در درگيري استفاده كنم. من هم با آن 2ضربه به مقتول زدم. با اين اعترافات پرونده به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.

  • در دادگاه

در جلسه محاكمه كه صبح ديروز در شعبه دوم به رياست قاضي محسن زالي بوئيني و با حضور قاضي اسلامي برگزار شد بعد از قرائت كيفرخواست مادر مقتول به‌عنوان ولي دم در جايگاه قرار گرفت و گفت: سامان(متهم به قتل) 11سال قبل در جنايت ديگري جوان ديگري را به قتل رسانده بود، او آن موقع توانست با پرداخت ديه از اولياي دم رضايت بگيرد اما آن ماجرا برايش درس عبرت نشد و پسر من را هم به قتل رساند. حالا تحت هيچ شرايطي من رضايت نمي‌دهم و او بايد قصاص شود. در ادامه جلسه قاضي از سامان به‌عنوان متهم رديف اول خواست به دفاع از خودش بپردازد.

او گفت: من همه‌‌چيز را قبلا توضيح داده‌ام. آن روز به‌دليل مصرف شيشه در شرايط عادي نبودم. وقتي مقتول وارد شد نگاه بدي به من كرد و باعث شد عصباني شوم. او مي‌خواست از آنجا بيرون برود كه من دنبالش رفتم و با او درگير شدم. همان موقع در پشت كمر سياوش 2كارد ديدم و يكي از آنها را گرفتم و با مقتول درگير شدم. با چاقو 2ضربه به او زدم اما وقتي دچار خونريزي شد با يك دستمال سعي كردم جلوي خونريزي را بگيرم و همان موقع با اورژانس تماس گرفتم اما وقتي آنها رسيدند ديگر كار از كار گذشته بود. سياوش در اين درگيري هيچ نقشي نداشت و من همه‌‌چيز را به گردن مي‌گيرم.

  • جزئيات نخستين قتل

وي درباره قتلي كه 11سال قبل انجام داده بود نيز توضيح داد: اين ماجرا به سال 84برمي‌گردد. آن موقع 20ساله بودم و آن قتل هم ناموسي بود. من و 2برادرم با فردي درگير شديم و من مرتكب قتل شدم اما به خانواده مقتول 50ميليون تومان داديم و آنها رضايت دادند. 2برادرم هم 4سال زنداني شدند. بعد از آن تصميم گرفتم كه ديگر سراغ كارهاي خلاف نروم اما نمي‌دانم چرا باز هم پايم به دادگاه كشيده شد.

در ادامه اين جلسه سياوش به‌عنوان متهم رديف دوم در جايگاه ايستاد و گفت: من حضور در اين درگيري را قبول ندارم. وقتي سامان و مقتول با هم درگير شدند از خانه پدرزنم بيرون رفتند. من چند دقيقه آنجا بودم و بعد به خانه خودمان رفتم. ديگر خبري از اين ماجرا نداشتم تا اينكه صبح روز بعد وقتي براي خريد نان از خانه بيرون آمدم فهميدم كه ســامـــان مــرتكب قــتل شده است. من نقشي در اين درگيري ندارم.در پايان اين جلسه هيأت قضايي براي صدور رأي وارد شور شدند .

کد خبر 358716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha