نوسازی بافت‌های فرسوده شهری تهران سرعت بیشتری گرفته‌ است، به‌نحوی که با اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی این روند به رشد ۴۰ درصدی رسیده‌ است.

بافت فرسوده

درواقع شهرداري تهران با تخفيف حدود 150 تا 180ميليارد توماني توانسته‌ روند نوسازي در شهر تهران را سرعت بخشد. مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران با اشاره به رايگان شدن هزينه انشعابات آب و فاضلاب، برق و گاز در بافت‌هاي فرسوده بر مبناي مصوبه كميته خدمات و زيرساخت، از شركت آب و فاضلاب استان تهران به‌دليل عمل به تعهدات و تثبيت اعتماد ساكنان بافت‌هاي فرسوده تقدير و تشكر كرد و گفت:

شركت آب و فاضلاب استان تهران به‌منظور تسريع در روند كار نوسازي نسبت به اعطاي انشعابات در مرحله تخريب اقدام كرده است و خواهش ما از شركت گاز و برق نيز اين است كه از تجربه شركت آب و فاضلاب براي تسريع فرآيندهاي نوسازي استفاده كند. عبادالله فتح‌اللهي در ادامه گفت: تا امروز از مجموع حدود 695 پرونده، 5302 واحد مسكوني به شركت آب و فاضلاب استان تهران براي دريافت انشعاب معرفي شده‌اند كه تا تاريخ 15دي‌ماه 619 مورد آن اجرايي شده و حدود 4800مورد قرارداد نيز منعقد شده كه رونوشت قراردادها به سازمان نوسازي شهر تهران ارسال شده است.

دبير ستاد بازآفريني پايدار كلانشهر تهران همچنين از انعقاد تفاهمنامه همكاري مشترك با شركت گاز استان تهران به‌منظور واگذاري اشتراك رايگان گاز به متقاضيان نوسازي در بافت‌هاي فرسوده از طريق تهاتر با سازمان نوسازي خبر داد و گفت: براساس اين تفاهمنامه سازمان نوسازي شهر تهران موظف است از تاريخ 20دي‌ماه نسبت به معرفي متقاضيان به شركت گاز اقدام كند.

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران بر ضرورت ايجاد هماهنگي ميان اداره كل توزيع برق و اداره كل تأمين و توليد برق و تهاتر هزينه‌ها به‌منظور اجرايي شدن مصوبه ستاد بازآفريني پايدار كلانشهر تهران مبني بر ارائه انشعاب رايگان برق در بافت‌هاي فرسوده تأكيد كرد. فتح‌اللهي از رشد 40درصدي اعطاي تخفيفات شهرداري تهران با اجرايي شدن بسته تشويقي نوسازي و همچنين حذف عوارض متفرقه در بافت‌هاي فرسوده خبر داد و تصريح كرد: اين تخفيفات از 3 تا 5 برابر بين مناطق مختلف متفاوت بوده و شهرداري تهران حدود 150 تا 180ميليارد تومان از منافعي كه در بافت‌هاي فرسوده داشته صرف‌نظر كرده است.

کد خبر 358726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha