یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری دو - مهرداد طبرسی: «روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی» از سلسله کتاب‌های زندگینامه‌ای است که به همت جعفر شیرعلی‌نیا منتشر شده.

کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی

شيرعلي‌نيا پس از انتشار زندگينامه امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري به سراغ زندگي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رفته است.

درست است كه آقاي هاشمي رفسنجاني از معدود رجال سياسي معاصر بود كه خاطرات روزانه مي‌نوشت و كتاب‌هاي متعددي به قلم خود ايشان يا زيرنظرشان منتشر شده است اما وجه تمايز اين كتاب آن است كه از نگاهي بيروني به زندگي و شخصيت آقاي هاشمي رفسنجاني پرداخته است. حسن ديگر كتاب اين است كه پژوهشگر آن به گوشه‌هاي كمتر ديده شده حيات سياسي آيت‌‌الله سرك كشيده و با استفاده از اسناد و پرونده‌هاي مختلفي كه براي پژوهش در دست داشته، وجوه پيدا و پنهان زندگي آقاي هاشمي را بررسي كرده است.

نويسنده، زندگي آيت‌الله هاشمي را به مقاطع زماني مختلفي تقسيم‌بندي كرده و ذيل فصل‌هاي روستايي در نوق، رويارويي با پهلوي، مبارزه طولاني، پيروزي انقلاب، تلاطم انقلابي، چپ و راست نو، رئيس دولت، دوران اصلاحات، دولت احمدي‌نژاد و نرمش قهرمانانه، فراز و فرودهاي 80سال زندگي آقاي هاشمي رفسنجاني را بررسي كرده است.

كتاب، مرجع كاملي است براي همه كساني كه مي‌خواهند درباره يكي از تأثيرگذارترين چهره‌هاي سياسي ايران امروز اطلاعات دست اولي كسب كنند.

کد خبر 358773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha