همشهری آنلاین: معاون نظارت و پایش محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تلفات ناشی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک به ۲ هزار و ۴۲۲ لاشه رسید.

تلفات آنفلوانزای پرندگان در تالاب میقان اراک به ۲۴۲۲ لاشه رسید

به گزارش ايرنا، رضا میرزایی روز یکشنبه گفت: 90 درصد از پرندگان تلف شده از نوع غازهای خاکستری و بقیه مربوط به سایر گونه‌های پرندگان مهاجر است.

وی بیان کرد: کشف لاشه‌های جدید در این تالاب به نسبت روزهای قبل کاهش یافته و لاشه‌هایی که در روزهای اخیر جمع‌آوری شده مربوط به گذشته است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: لاشه‌های جمع‌آوری شده به صورت بهداشتی دفن شده و عملیات جمع‌آوری سایر لاشه‌ها تا پاکسازی کامل منطقه ادامه دارد.

میرزایی عنوان کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی برای پرندگان وحشی و مهاجر تنها در تالاب میقان است و هنوز در سایر مناطق حیات وحش این استان موردی مشاهده نشده است.

وی گفت: محیط زیست این استان تمام زیستگاه‌های آبی، بندها و سدهای استان را به صورت مستمر پایش می‌کند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، از مردم خواست تا مهار کامل این بیماری از تردد در منطقه تالاب میقان بپرهیزند.

میرزایی گفت: مردم در صورت مشاهده لاشه پرندگان در هر نقطه، از دست زدن به آن خودداری کنند و مراتب را از طریق شماره تلفن‌های 33130703 - 33138747 و 33121571 به اداره کل حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از نیمه دوم آذرماه امسال در تالاب میقان اراک شیوع یافته است.

کد خبر 358777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha