همشهری آنلاین: فدریکا موگرینی، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تأکید کرد که این اتحادیه با وجود انتقادات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، همچنان به برجام پایبند است و به تلاش خود در راه اجرای آن ادامه خواهد داد.

موگرینی: اتحادیه اروپا به اجرای برجام پایبند است

به گزارش دويچه وله، روز دوشنبه (۱۶ ژانویه / ۲۷ دی) وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای برگزاری نخستین نشست خود در سال جدید میلادی گرد هم آمده‌اند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در آستانه این نشست و در سالروز اجرایی شدن توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و گروه ۱+۵ تأکید کرد که این اتحادیه علیرغم مخالفت‌ها و انتقادهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، همچنان به برجام پایبند است.

او تصریح کرد که جمهوری اسلامی تا کنون به تعهدات خود در مسئله برجام عمل کرده و اتحادیه اروپا نیز در این راه تلاش خواهد کرد تا این توافق مهم که برای "امنیت اروپا بسیار مهم است"، معتبر مانده و به طور دقیق اجرا شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد که رفع تحریمات سبب شد که مناسبات اقتصادی و تجاری میان کشورهای عضو این اتحادیه و ایران به‌طور درخور توجهی تقویت شوند.

موگرینی افزود، کسب توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که "دیپلماسی هنوز هم عمل می‌کند و می‌تواند نتیجه‌بخش باشد".

کد خبر 358959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha