مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور خواستار توقف واگذاری سهام پتروشیمی کرمانشاه شد.

به گزارش همشهري، در ادامه سلسله روش‌هاي ابداع شده در 3سال گذشته براي مانع‌تراشي بر سر اجراي خصوصي‌سازي‌، در نامه‌اي جديد برخي نمايندگان استان كرمانشاه با 6امضا خواستار آن شدند كه واگذاري سهام پتروشيمي كرمانشاه متوقف شود. در اين نامه كه به امضاي فرهاد تجري، جواد حسيني‌كيا، احمد صفري، حشمت‌الله فلاحت‌پيشه و سيدجواد حسيني‌كيا، نمايندگان استان كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي رسيده، ادعا شده ميزان دارايي‌هاي پتروشيمي كرمانشاه به‌طور مشكوكي در صورت‌هاي مالي اين شركت ناچيز درنظر گرفته شده است.

در اين نامه كه به دفتر حسن روحاني ارسال شده، تأكيد شده است: انبار كالاي اين پالايشگاه داراي بيش از 13هزار قلم كالا به ارزش تقريبي بيش از 60ميليارد تومان است و مساحت زمين اين پالايشگاه مطابق اسناد ثبتي موجود، بيش از 90هكتار در بهترين نقطه شهر كرمانشاه قرار دارد كه در كارشناسي به عمل آمده از قرار هر متر 50هزار تومان در نظر گرفته شده است.

در ادامه نامه نمايندگان مجلس كه خواستار توقف و برخورد با خاطيان شده‌اند، آمده است: املاك پالايش نفت كرمانشاه براساس عرف محل هرمترمربع حداقل 3 ميليون تومان به‌صورت ميانگين ارزش دارد.مجمع نمايندگان كرمانشاه در اين نامه كه به‌طور دقيق از حساب‌هاي داخلي شركت استخراج شده است، تأكيد كرده‌ است:

پالايشگاه مذكور داراي 44مخزن نفتي به ظرفيت 155ميليون ليتر به ارزش تقريبي بيش از 200ميليارد تومان و همچنين بيش از 100تن كاتاليست است كه حاوي حدودا 250كيلوگرم طلاي سفيد و 440كيلوگرم رنيوم بوده كه جزو اموال اين شركت محاسبه نشده است. در اين نامه تأكيد شده است: اخيرا دستگاه مولد توربيني و كمپرسور توربيني به ارزش بيش از 70ميليارد تومان خريداري و در محل پالايشگاه نصب شده كه محاسبه نشده و اين پالايشگاه داراي ادوات و ماشين‌آلات بي‌نظيري به ارزش تقريبي 50ميليارد تومان شامل جرثقيل‌هاي غول‌پيكر و ماشين‌آلات پيشرفته آتش‌نشاني است.

نويسندگان اين نامه با تأكيد بر اينكه پالايشگاه كرمانشاه بيش از 200ميليارد تومان تجهيزات صنعتي در مدار توليد دارد كه به‌صورت شبانه‌روزي فرآروده‌هاي نفتي توليد مي‌كنند، ادامه داده‌اند: پالايشگاه كرمانشاه داراي تعدادي املاك در محله صد دستگاه و سطح شهر به ارزش تقريبي بيش از 20ميليارد تومان و 40 باب منزل مسكوني جديدالاحداث به ارزش تقريبي 20ميليارد تومان و 60باب منزل مسكوني قديمي به ارزش 10ميليارد تومان است. همچنين مجموعه خدماتي، رفاهي و ورزشي اين پالايشگاه به ارزش تقريبي 30ميليارد تومان در ارزش‌گذاري اين شركت مورد محاسبه قرار نگرفته است.

مجمع نمايندگان استان كرمانشاه در ادامه خواستار برخورد با خاطيان و توقف واگذاري سهام پتروشيمي كرمانشاه به بخش خصوصي شده‌اند. در طول3سال گذشته صدها شركت با 3 روش ابداعي به‌صورت زنجيره‌اي از فهرست خصوصي‌سازي‌ خارج شده‌اند.
بخشي از اين شركت‌ها به‌دليل نقش حاكميتي، بخشي ديگر به بهانه استراتژيك بودن و بخش ديگر با عنوان ارزان‌فروشي از فهرست خارج شده‌اند.از اطلاعات مربوط به فعاليت‌هاي مالي اين شركت‌‌ها كه دست‌كم سه‌دهه است كسي خبر ندارد و عموما از سوي بدنه مياني وزارت نفت و مديران اصلي همين شركت‌ها به‌صورت غيررسمي در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌گيرد.

کد خبر 358962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha