سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، طی نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران، ‌از سمت خود استعفا داد. قرار است امروز متن این استعفا در صحن علنی شورای شهر تهران بررسی و به رأی گذاشته شود.

اين عضو شوراي شهر كه سابقه حضور 10ساله در اين نهاد را دارد، از سوي رئيس‌جمهور‌ به‌عنوان رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي معرفي شده است. بنابراين گزارش، شوراي شهرتهران در دور چهارم فعاليتش در مقايسه با شوراهاي شهر اول تا سوم بيشترين تعداد استعفاها را داشته است. پيش از اين 3عضو شوراي شهر اول به‌دليل رفتن به وزارتخانه يا حضور در انتخابات مجلس از عضويت در شوراي شهر استعفا كرده بودند اما از ابتداي تشكيل شوراي شهر چهارم تاكنون 4مورد استعفا به ثبت رسيده است.

نخست محمدمهدي مفتح كه همزمان با شوراي شهر تهران در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز از حوزه تويسركان انتخاب شد و مجلس را برگزيد و متعاقب آن مسعود سلطاني‌فر به‌عنوان عضو علي‌البدل جايگزين وي شد. نفر دومي كه از شوراي شهر تهران استعفا كرد، مهدي حجت بود.

وي نيز رياست بر سازمان ميراث فرهنگي را بر عضويت در شوراي شهر تهران ترجيح داد و ولي‌الله شجاع پوريان را جايگزين خود ساخت اما بعد از چند‌ماه مسعود سلطاني‌فر نيز پس از آنكه از سوي رئيس‌جمهور به‌عنوان رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري انتخاب شد از شوراي شهر رفت و علي صابري حقوقدان به‌عنوان سومين عضو علي‌البدل جايگزين وي شد. دست آخر هم اينكه چند‌ماه مانده به پايان عمر شوراي شهر چهارم احمد مسجدجامعي با خروج از شوراي شهر به‌منظور قبول پست رياست بر كتابخانه ملي، افشين حبيب‌زاده را جايگزين خود مي‌سازد تا متعاقب آن شاهد چهارمين تغيير در تركيب اعضاي شوراي شهر چهارم باشيم.

کد خبر 358983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha