دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
۰ نفر

امروز قرار است در مراسمی با حضور شهردار تهران از ۸ اقدام عملی مدیریت شهری پایتخت برای کاهش آلودگی هوا رونمایی شود.

خودرو

مازيار حسيني، معاون شهردار تهران در اين زمينه از رونمايي سامانه ثبت نام آنلاين معاينه فني و همچنين سامانه پيش‌بيني آلودگي هوا خبر داد. حسيني در آستانه روز هواي پاك گفت: آلودگي هوا بحران جدي كلانشهرهاي كشور و ازجمله تهران است كه بايد براي حل آن به سراغ تجربه‌هاي موفق جهاني نظير حمل‌ونقل پاك رفت.

‎معاون شهردار در تشريح برنامه‌هاي هفته هواي پاك شهرداري تهران گفت: طي روز‌هاي هفته هواي پاك به‌مدت يك هفته شاهد افتتاح و بهره‌برداري از طرح‌هاي متعددي در زمينه نوسازي ناوگان و افزايش تاكسي‌هاي هيبريدي، موتورهاي برقي، مسيرهاي دوچرخه‌سواري و خطوط جديد اتوبوسراني هستيم كه در راستاي برنامه‌هاي مستمر مديريت شهري در اين حوزه اجرا شده است.

‎وي افزود: روز سه‌شنبه و در آستانه آغاز هفته هواي پاك با حضور شهردار تهران از اقدامات مجموعه حمل‌ونقل و ترافيك رونمايي مي‌شود. ‎به گفته حسيني در اين هفته 200تاكسي جديد هيبريدي به ناوگان تاكسيراني شهر تهران اضافه مي‌شود كه با اين تعداد شمار تاكسي‌هاي نوسازي شده تهران به 10هزار تاكسي مي‌رسد.

‎وي در رابطه با جايگزيني ميني‌بوس‌هاي فرسوده نيز گفت: فرسودگي ميني‌بوس‌ها يكي از مشكلات قديمي حمل‌ونقل عمومي تهران بود كه خوشبختانه شاهد جايگزيني آنها با تاكسي‌هاي جديد هستيم و طي هفته آينده رسماً 150دستگاه ميني‌بوس اسقاط و با تاكسي جايگزين مي‌شوند. ‎معاون شهردار تهران با اشاره به برنامه‌هاي حمل‌ونقل پاك در منطقه 12نيز گفت‌:

در روز هواي پاك شاهد رونمايي پيك سبز با استفاده از موتورهاي برقي در محدوده بازار و سيستم بهره‌برداري هوشمند دوچرخه در منطقه بازار هستيم كه در كنار ون‌هاي برقي يك تحول جدي را در حوزه حمل‌ونقل پاك در اين پهنه مهم و تاريخي شهري ايجاد خواهد كرد.

‎مازيار حسيني اضافه كرد: از مجموعه شركت واحد اتوبوسراني نيز از يك اتوبوس برقي در منطقه 12و نمونه‌هايي از خودروهايي كه به تازگي فيلترهاي دوده ديزل روي آنها نصب شده رونمايي خواهد شد. ‎وي گفت: افتتاح 5خط جديد اتوبوسراني در مناطق 18و 22شهر تهران را نيز در دستور كار داريم كه در همين ايام انجام خواهد شد.

کد خبر 358984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha