همشهری آنلاین: مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: هم ‌زمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، ۲ هزار و ۴۲۵ پنل خورشیدی در راستای ارائه خدمات بهتر به عشایر استان و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی توزیع می‌شود.

توزیع بیش از ۲ هزار پنل خورشیدی در دهه فجر در بین عشایر ایلام

به گزارش ایسنا، مهندس "علی سلیمی" در نشست کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی این استان اظهار کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری دهه فجر باشکوه خاصی در این استان برگزار و نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای عشایری استان در جشنواره فرهنگی و روستایی در این استان برپا می‌شود، اظهار کرد: همان‌گونه که امام راحل فرمودند "عشایر ذخایر انقلاب هستند" و همواره خدمات بسیاری به جامعه ارائه می‌دهند.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام اضافه کرد: امور عشایری استان تمام توان خود را به کار بسته که در حد توان بتواند خدماتی در خور و شایسته به جامعه عشایری ارائه دهد و در ایام دهه فجر نیز در راستای ایجاد بستر نشاط و شادی‌آفرینی در مناطق عشایری برنامه‌های ویژه‌ای با تعامل سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

سلیمی در ادامه از توزیع 2 هزار 425 پکیج خورشیدی از طریق شرکت توانیر (توزیع نیروی برق) در بین جامعه عشایری و روستایی استان هم‌زمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این تعداد پنل خورشیدی با حضور مسئولان اجرایی استان در مراسمی در دهه فجر توزیع می‌شود که با توجه به شعار سال جاری و بحث اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در راستای حمایت از جامعه عشایری و روستایی استان دارد.

وی با بیان این که 85 درصد از هزینه این پنل‌ها از طریق شرکت توزیع نیروی برق تأمین می‌شود، ابراز کرد: 15 درصد از هزینه این پکیج‌های خورشیدی توسط عشایر و روستایی پرداخت می‌شود و انتظار می‌رود که 25 درصد از جامعه عشایری استان در دهه فجر سال جاری از پنل‌های خورشیدی بهره‌مند شوند.

کد خبر 359040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha