همشهری‌آنلاین: ششمین برنامه آیین آواز با حضور تورج زاهدی و محمود مخدوم ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۵ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین بحث و بررسی درباره «حس و حال در آواز ایرانی» به همراه اجرای راست‌پنجگاه توسط محمود مخدوم از مهمترین برنامه‌های ششمین نشست آیین آواز به شمار می‌روند.

در بخش پرداختن به مباحث فنی و تئوریک، این بار محمود مخدوم (خواننده و مدرس قدیمی) در کنار تورج زاهدی (خواننده، نوزانده تار و سه‌تار، آهنگساز و پژوهشگر) و همچنین علی شیرازی (خواننده و آوازپژوه) در خصوص موضوعی حساس و حیاتی در خوانندگی با عنوان حس و حال در آواز ایرانی به هم‌اندیشی و هم‌سخنی می‌پردازند.

مخدوم همچنین در بخش دیگری از این برنامه گوشه‌هایی از دستگاه راست‌پنجگاه را اجرا می‌کند. «راست‌پنجگاه» دستگاهی است از نظر اهل موسیقی ملی ایران، سخت و مشکل که عبور از گردنه‌های صعب آن برای هر خواننده و نوازنده‌ای به آسانی ممکن نیست. مجید پایدار (تار) و سهیل الله‌دادیان (تمبک) صدای مخدوم را در این برنامه همراهی می‌کنند.

بخش‌های دیگر ششمین نشست آیین آواز نیز با معرفی چند تن از هنرجویان برگزیده محمود مخدوم همراه خواهد بود. «آیین آواز» با هدف ارائه مباحث فنی در آواز که تا کنون کمتر سخن از آن‌ها به میان رفته و هچنین تجلیل از خوانندگان و مدرسان قدیمی و معرفی هنرجویان برتر رشته آواز شکل گرفته است.

این نشست ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۵ بهمن در فرهنگسرای ارسباران  برگزار می‌شود که در ضلع شمال غربی پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده و ورود به نشست آیین آواز برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 359141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha