چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنتونیو تایانی از حزب راست میانه موسوم به حزب پوپولار اروپا (حزب مردم اروپایی) به عنوان رئیس جدید پارلمان اتحادیه اروپا انتخاب شد.

یک ایتالیایی رئیس پارلمان اتحادیه اروپا شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، آنتونیو تایانی شصت و سه ساله شامگاه سه شنبه پس از اینکه هیچ کدام از 6 نامزد ریاست پارلمان اروپا، نتوانست اکثریت آرا را در دور نخست رأی گیری برای انتخاب رئیس جدید این نهاد به دست آورد، در دور چهارم با 351 رأی موافق و 282 رأی مخالف به عنوان رئیس جدید پارلمان اروپا انتخاب شد.

این در حالی است که 'جانی پیتلا' پنجاه و هشت ساله از ائتلاف سوسیال ها و دمکرات ها در دور چهارم رأی گیری در پارلمان اروپا با کسب تنها 282 رأی شکست خورد.

'هلگا استیونس' بلژیکی چهل و هشت ساله از حزب محافظه کاران و اصلاح طلبان اروپایی موسوم به 'Ecr'، 'جین لمبرت' انگلیسی شصت و شش ساله از حزب سبزها، 'النورا فورنتزا' ایتالیایی چهل ساله نامزد گروه پارلمانی موسوم به 'Gue/Ngl' (متشکل از حزب چپ اروپایی و ائتلاف چپ سبز اسکاندیناوی) و 'لائورنتی ربگا' رومانیایی چهل ساله از حزب ملت ها و آزادی اروپا موسوم به 'Enf' نیز در این رقابت شرکت کردند.

حزب لیبرال اروپا (ALDE) پیش تر اعلام کرد که با هدف ایجاد یک ائتلاف جدید طرفدار اتحادیه اروپا، از تایانی نامزد راست میانه مردم حمایت می کند و بدین ترتیب دو حزب 'پوپولار اروپا ' و' لیبرال اروپا' در پارلمان اروپا یک توافق همکازی امضا کردند که منجر به پیروزی تایانی در این رأی گیری شد.

رئیس جدید پارلمان اروپا جانشین مارتین شولتز آلمانی شد که پس از پنج سال از این مقام کنار می رود.

تایانی یکی از چهره های نزدیک به سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیاست که سابقه زیادی در پارلمان اروپا دارد. بین سالهای 1994 تا 2008 نماینده پارلمان و همچنین در زمان ریاست 'خوزه مانوئل باروسو' بر کمیسیون اروپا معاون او بود.

کد خبر 359212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha