همشهری آنلاین: کارلوس کی روش در واکنش به اظهارات برانکو ایوانکوویچ بار دیگر بیانیه‌ای صادر کرد.

کارلوس کی روش

به گزارش وبسایت نود، این بیانیه هم مانند بیانیه‌های قبلی سرمربی تیم ملی روی صفحه فیس بوک کی‌روش منتشر شده و با توجه به اتفاقات روزهای اخیر انتظار انتشار آن می رفت.

در روز‌های گذشته چند تن از لژیونرهای تیم ملی در حمایت از کی روش مصاحبه کردند و با این شرایط باید انتظار بیانیه جدید کی‌روش را می‌کشیدیم که همین اتفاق هم افتاد و حمایت‌های کلامی ملی پوشان به یکی از محورهای آخرین بیانیه کی روش تبدیل شده است، بازیکنانی که خودشان به دلیل مخالفت‌های باشگاه‌های اروپایی امکان حضور در اردوی جنجالی دبی را نداشتند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

دوستان عزیز

خواندن صحبت‌های آقای برانکو ایوانکوویچ در رسانه‌های اروپایی و دفاعش از الزام بهره مندی مناسب تیم ملی کشورش (کرواسی) از یک برنامه آماده سازی برای جام جهانی بسیار عجیب است! او دقیقا درباره همین بازی های دوستانه خارج از تقویم فیفا صحبت کرده است که کرواسی هم به تازگی انجام داده است. (از جمله بازی دوستانه برابر رقیب ما یعنی چین!)

این از سخنان آقای برانکو است: «متاسفانه کرواسی نتایج خوبی به دست نیاورد و در تورنمنت دوستانه در چین چهارم شد اما این مهم نیست، چون راه موفقیت در آینده را هموار خواهد کرد. جام جهانی محل آزمون و خطا نیست و تمام تیم ها باید کاملا آماده باشند.»

می‌توانید این حجم از کج بینی و عدم صداقت عامدانه و فکر شده از جانب آقای برانکو را باور کنید؟! به عنوان یک مربی خارجی در ایران، ممکن است آقای برانکو توضیح دهند که چرا چنین نگرانی هایی درباره تیم ملی فوتبال ایران ندارند؟ می شود ایشان علت بایکوت دائمی برنامه های آماده سازی و تائید شده فدراسیون فوتبال ایران را توضیح دهد؟ البته که من برای توضیح این ها جواب دارم؛ بی صداقتی فکر شده!

تیم ملی فوتبال ایران سال ۲۰۱۶ را در موقعیت خوبی به اتمام رساند و سر گروه دور مقدماتی جام جهانی شدیم. همه ما از مشکلات ساختاری آگاهیم اما در نهایت به بالاترین سطح دست یافتیم و توانستیم گروهی خوب از بازیکنان با تجربه و جوان و متعهد گردآوری کنیم. نه تنها ما بهترین تیم آسیا هستیم، بلکه جایگاه و حیثیتی جهانی برای فوتبال ایران به ارمغان آوردیم.

در این وضعیت، آیا توجیهی وجود دارد که سال ۲۰۱۷ را با بحران در تیم ملی آغاز کنیم؟ ممکن است آقای برانکو دلیل علاقه شان به حملاتش و عدم همکاری اش را توضیح دهد؟ در این زمان ما باید آماده بازی های حساس پیش رو باشیم، ممکن است آقای برانکو این تنش و خیانتی که موجب شد حتی بازیکنانی نظیر جهانبخش و آزمون و عزت الهی هم احساس کنند که باید از شرایط کنونی انتقاد کنند هم صدایشان در بیاید را توضیح دهند؟

دوستان عزیز! اجازه دهید خیلی واضح صحبت کنم. تیم ملی ما در یک تنش غیر قابل توجیه به سر می‌برد که می‌تواند منجر به عواقبی جدی در آینده شود. در نهایت اگر تیم ملی فوتبال ایران از صعود به جام جهانی باز بماند، علت آن یک نام کاملا مشخص خواهد داشت: برانکو ایوانکوویچ و تمام متحدان او که به تیم ملی خیانت کردند.

با آرزوی بهترین‌ها، کارلوس کی‌روش

کد خبر 359223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha