همشهری آنلاین: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اولین نمایشگاه تمبر مشترک ایران و کشورهای ارمنستان، ترکیه، آذربایجان، بلغارستان و اتریش را با عنوان «تمبر؛ سفیر دوستی» در موزه ارتباطات تهران برگزار کرد.

این نمایشگاه 28 آذر ماه با حضور حسین مهری، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پست، علی اکبر نصرآبادی سرپرست موزه ارتباطات و رئیس شورای عالی تمبر و معاونین شرکت ملی پست و نمایندگان سفارتخانه‌های مذکور کار خود را آغاز کرد.

معاون وزیر ارتباطات و رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در افتتاح نمایشگاه تمبر سفیر دوستی با تقدیر از کسانی که در زمینه انتقال فرهنگ تمبر به نسل جوان کشور خدمت می کنند، گفت: این نمایشگاه زمینه ساز توسعه و ارتقاء روابط در عرصه پست بین کشورهای شرکت کننده شده و می تواند اثر مناسبی بر دیگر ارتباطات نیز داشته باشد.

حسین مهری با تاکید بر اهمیت کیفیت، تنوع و نو آوری در زمینه چاپ تمبر ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه به افزایش سطح روابط با دیگر کشورها انجامیده و شاهد تحولات بیشتر در عرصه تمبر و پست باشیم.

رایزن فرهنگی اتریش نیز در آیین افتتاح نمایشگاه تمبر سفیر دوستی با ابراز خرسندی از حضور در این نمایشگاه گفت: پست به زمان هخامنشیان بر می گردد که نشان از سابقه تاریخی بالای آن در ایران دارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش همکاری‌ها اظهار داشت: امیداورم ما جزیی از این همکاری‌ها باشیم.

رایزن فرهنگی اتریش با اشاره به همکاری های ایران و اتریش در زمینه های مختلف از ایجاد یک گروه کارشناسی مشترک در زمینه تمبر خبر داد و گفت: منتظر هستیم تا نتایج این نمایشگاه و کارگروه مشترک مشخص شود.

علی اکبر نصر آبادی رییس شورای عالی تمبر و موزه ارتباطات نیز با اشاره به اینکه تمبر سفیر فرهنگی هر کشوری است، اظهار داشت: تمبر پس از چاپ برای تمام کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست ارسال و برای آیندگان باقی می مان.، بنا بر این باید تمبر دارای بهترین محتوا از نظر رنگ، طراحی و گرافیک و موضوع باشد که در این سه سال گذشته رویکرد ما به تمبر بر همین منوال بوده است.

در این نمایشگاه کارگاه آموزشی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با تمبر نیز برگزار شد . نونهالان با شور و شوقی وصف ناشدنی درباره تمبر سوال می کردند. افسوس و صد افسوس که بسیاری از آنها کلا تمبر و فلسفه وجودی آن را نمی شناختند! پوشش رسانه ای نمایشگاه نیز در حد نسبتاً مطلوبی بود. ای کاش پیش از شروع نمایشگاه نیز با رسانه ها همکاری بیشتری انجام می شد تعداد زیادتری از علاقمندان از وجود چنین نمایشگاهی با خبر می شدند.

نمایشگاه تمبر؛ سفیر دوستی در روز 3 دی ماه با برگزاری حراجی تمبر برای علاقمندان به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵