همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ۲ ستون اصلی ۵۰،۶۰ تنی ساختمان پلاسکو در عملیات آواربرداری از محل حادثه خارج شد.

ساختمان پلاسکو - آوار

به گزارش ايرنا، سید جلال ملکی با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری آتش‌نشانان وارد مراحل حساس و پیچیده‌ای شده است، گفت: عملیات آواربرداری با تمامی تجهیزات و خودروهای سنگین و پیشرفته به سرعت و بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای در حال انجام است.

وی افزود: به‌دلیل وجود حجم زیادی از تیرآهن‌های قدیمی، عملیات آواربرداری وارد مرحله پیچیده و تخصصی شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمني شهر تهران یادآور شد: در حال حاضر ده‌ها تیم برش‌کار در محل حادثه مشغول عملیات آواربرداری هستند.

ملکی بار دیگر از شهروندان درخواست کرد از ازدحام در مقابل ساختمان پلاسکو خودداری کنند و تاکید کرد: حجم زیاد خودرهای سنگین برای انتقال حجم زیادی از آهن‌آلات این ساختمان در حال اعزام به محل حادثه هستند که ازدحام شهروندان عملیات آواربرداری و انتقال این ضایعات را با تاخیر مواجه می‌کند.

ملکی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشاني و خدمات ایمنی شهرداری تهران به‌دلیل در اختیار داشتن تجهیزات فوق پیشرفته عضو چندین اتحادیه بین‌المللی جهان شده است، گفت: سازمان آتش‌نشانی شهر تهران به لحاظ در اختیار داشتن تجهیزات بروز و پیشرفته در خاورمیانه نمونه است و از منطقه خاورمیانه سازمان آتش‌نشانی اولین سازمانی بود که در انجمن بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی (CTIF) پذیرفته شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عملیات آواربرداری با 4 دستگاه جرثقیل فوق سنگین در حال انجام است اما با توجه به اینکه کلانشهر تهران با بافت قدیمی و معابر باریک مواجه است عملیات امداد رسانی در شهر تهران آسان نیست.

وی تاکید کرد: به‌طور میانگین روزانه 300 حادثه آتش‌نشانی به سامانه 125 اعلام می‌شود که با سرعت عمل و تجهیزات پیشرفته آتش‌نشانی این حوادث همواره با تلفات اندک جانی مواجه است.

کد خبر 359258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha