همشهری آنلاین: عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: آواربرداری نقطه‌ای محل ساختمان پلاسکو آغاز شده است.

آتش نشان

به گزارش ايرنا، اقبال شاکری با اعلام اين خبر افزود: ریزش ساختمان پلاسکو مخلوطی از آوار و آتش و آهن را به هم تنیده است.

وی با بیان اینکه ریزش سازه‌های ساختمان پلاسکو ابعاد وسیعی دارد، گفت: در حال حاضر با تلاش نیروها، سازه‌های اصلی ساختمان جدا شده و راه برای برداشتن آوار توسط تجهیزات سبک باز شده و تیم‌های عملیاتی برای ورود به قلب ساختمان دسترسی پيدا مي‌كنند.

شاکری افزود: با برداشته شدن سازه‌های بلند 50 تنی، فشار آوار کم شده و2 نقطه محل محبوس شدن آتش‌نشانان و حضور کسبه و مردم، قابل دسترس شده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: عملیات سنگین و حرفه‌ای از سوی آتش‌نشانان و تمام نیروهایی دستگاه‌هایی که به کمک آتش‌نشانان آمدند، در حال انجام است.

وی با بیان اینکه 2 ساختمان پشت پلاسکو نیز در معرض خطر قرار دارد، گفت: این 2 ساختمان در مقابل آتش‌سوزی مهار شدند و تیم‌های نظام مهندسی در آنها مستقر هستند.

وی گفت: تیم‌های نظام مهندسی، تغییر شکل دیواره‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند که اگر از حد مجاز فراتر رفت اقدامات ایمنی لازم را انجام دهند.

ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران حدود ساعت 8 صبح دیروز دچار حریق شد که پس از حدود سه ساعت، 15 طبقه ساختمان بطور کامل تخریب شد و فرو ریخت.

  • استقرار 15 دستگاه آمبولانس در مقابل ساختمان پلاسکو

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران نيز اعلام كرد: همزمان با اجرای عملیات حساس آواربرداری 15 دستگاه آمبولانس به همراه 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مقابل ساختمان پلاسکو مستقر شدند.

حسن عباسی افزود: همزمان با احتمال خارج کردن افراد محبوس شده در زیرآوار 15 دستگاه آمبولانس به همراه 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مقابل ساختمان پلاسکو مستقر شدند.

وی بیان کرد: حدود 40 تکنسین اورژانس تهران نیز در قالب پزشک، پرستار و کارشناس فوریت‌های پزشکی در محل حادثه آماده هر گونه خدمات امدادی و درمانی به آسیب‌دیدگان احتمالی هستند.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه همچنان بیمارستان‌های تهران در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو در بیمارستان‌های تهران تحت درمان هستند.

به گزارش ايرنا، همچنين یکی از آتش‌نشانان که روز پنجشنبه در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو به علت شدت سوختگی مصدوم و در بیمارستان شهید مطهری تهران بستری شده بود به شهادت رسید.

آتش‌نشان «بهنام میرزاخانی» در حادثه ساختمان پلاسکو حدود 80 درصد دچار سوختگی شده بود در بیمارستان شهید مطهری تهران به شهادت رسید.

حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه ساختمان 15 طبقه پلاسکو واقع خیابان جمهوری اسلامی تقاطع خیابان فردوسی از طبقه نهم به بالا دچار حریق شد و بعد از 3 ساعت حدود ساعت 11 و 30 دقيقه فرو ریخت.

در زمان حادثه بیش از 200 آتش‌نشان در حال اطفای حریق بودند که بر اثر ریزش ساختمان پلاسکو تعدادی از آنها زیر آوار ماندند.
هنوز گزارشی از بیرون آوردن این آتش‌نشانان از زیر آوار منتشر نشده است.

کد خبر 359260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha