جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه از لیسبون گزارش داد که وزارت خارجه عراق روز جمعه سفیر خود در این شهر را درپی ضرب و شتم یک نوجوان پرتغالی توسط پسران این سفیر، به بغداد فراخواند.

بغداد سفیر خود در لیسبون را فراخواند

این گزارش به نقل از آگوستو سانتوس سیلوا، وزیر خارجه پرتغال اعلام کرد که بعد از آنکه فرزندان 'سعد محمد رضا' سفیر عراق در لیسبون از شرایط امنیت دیپلماتیک خود در لیسبون عدول کردند و پدر نتوانست فرزندان خود را در این ضرب و شتم کنترل کند، دولت عراق صبح امروز/جمعه او را به بغداد فراخواند.

وی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اگرچه دولت پرتغال هنوز این سفیر را به عنوان عنصر نامطلوب معرفی نکرده است و بارها از او خواسته تا امنیت دیپلماتیک فرزندان سفیر را نادیده بگیرد و اجازه دهد تا آنها مورد بازجویی قرار گیرند، اما بغداد این تغییر وضعیت امنیتی را توجیه ناپذیر خواند و در عوض سفیر و خانواده اش فرا خواند.

در 17 اوت 2016 (27 مردادماه امسال) بود که پسران دوقلوی سفیر عراق در لیسبون به نام های 'حیدر' و 'رضا علی' در یک مشاجره لفظی، به شهروند نوجوان 15 ساله این شهر حمله ور شده و او را از ناحیه جمجمه سر مضروب کردند.

براساس گزارشهای منتشر شده، حادثه زمانی رخ داد که 6 تن از سالکنان محلی در شهر 'پونته دو سور' در مرکز پرتغال در نزدیکی مدرسه خلبانی این شهر با فرزندان دوقلوی 17 ساله سفیر عراق که یکی از آنها کار آموز این مدرسه نیز هست، درگیر شدند.

از آنجایی که مضروب به کما رفته بود، یکی از این پسران سفیر بازداشت شده بود و البته به سبب برخورداری از امنیت دیپلماتیک بعد از چند ساعت آزاد شده بود.

سفیر عراق و فرزندان او ضمن غذرخواهی رسمی و قبول مسئولیت های این اتفاق، اعلام آمادگی کردند تا علاوه بر 12 هزار یوری پرداخت شده قبلی برای هزینه درمان فرد مضروب، 40 هزار یوروی دیگر نیز به او پرداخت کنند.

کد خبر 359284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha