جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه اول دی در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی اقامه شد.

صدیقی حجت‌الاسلام

به گزارش مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته ضمن تسلیت حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: برادران آتش نشانی همیشه با آتش درگیرند و جانشان در خطر است و وقتی بیرون می‌روند زن و بچه‌شان نمی‌دانند که برمی‌گردند یا خیر.

وی افزود: آنها همیشه در خطر سلامتی هستند، از تعدادی از این عزیزان ما خبری نیست و این واقعه را به امام زمان (عج) و رهبر عزیزمان و به خانواده صابر و عزیز آنها تسلیت می‌گویم.

صدیقی با تاکید بر اینکه آتش نشانان برادران همیشه در صحنه و سنگرنشینان هستند، گفت: قدر آتش نشانان مجهول است ولی همیشه در خطر هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اینها عبرت است که ننشینیم و باید به فکر افتاد، مجهز و آماده بود.

وی با بیان اینکه ما دشمن بیرونی داریم و نیروهای نظامی و امنیتی ما همیشه باید رصد کنند، گفت: همه حوادث غیرمترقبه را نیز نظام باید رصد کرده و همیشه آماده باشد؛ نظام، نظامی اسلامی است. در هر میدان باید سلاح لازم را داشته باشیم تا خطر را دفع کنیم.

صدیقی ادامه داد: امیدوارم عزیزان آتش نشان مان اگر زنده‌اند خدا زنده نگه دارد و به خانواده شان بازگرداند و اگر جان داده‌اند با شهیدان‌مان محشور شوند.

وی با بیان اینکه تقوا منشا بصیرت است گفت: انسان با تقوا در طوفان‌ها، فضای غبارآلود، فتنه‌ها و تضادها راه را گم نمی‌کند.

صدیقی تصریح کرد: هیچ فضا و طوفانی آدم بصیر را گمراه نمی‌کند. خط ولایت خط حق است. آنهایی که پرت می‌شوند چراغ تقوای‌شان سو ندارد وگرنه نباید جا بمانند.

خطیب نماز جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن دهه فجر گفت: دهه فجر همان دهه انفجار نور است. امام فرمودند انقلاب انفجار نور بود؛ معجزه اسلام در عصر حاضر و قدرت خدا بود که از آستین امام (ره) و ملت ایران بیرون آمد و معجزه ای را خلق کرد.

وی ادامه داد: انقلاب غرب را لرزاند و شرق را حیران کرد و عالم را به خود مشغول داشت. انقلاب اسلامی که در دهه فجر پیروز شد از معجزات برای کسانی است که کور نیستند.

  • تفکر قطبی بودن را انقلاب از میان برداشت

صدیقی در ادامه با اشاره به برکات انقلاب اسلامی گفت: باید بگوییم قدرت ایمان، معنویت، ولایت و نصرت الهی است که یک رژیم ژاندارم غرب که همه امکانات امنیتی با وجود ساواک قوی و بی‌رحم را داشت و خفقان ایجاد کرده بود و قدرت‌های شرق و غرب از او باج می‌گرفتند و حمایت می‌کردند را توانست بیرون کند.

خطیب نماز جمعه موقت تهران برداشتن رژیم متکی به قدرت‌های بزرگ را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: جهان در آن زمان دو قطبی بود و این باور وجود داشت که هیچ کشوری نمی‌تواند بدون اتکا به یکی از دو قطب حیات داشته باشد؛ انقلاب اسلامی راه نویی را که می‌شود بدون شرق و غرب عمل کرد و نتیجه گرفت را نشان داد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تفکر قطبی بودن را انقلاب از میان برداشت افزود: به انقلاب ویرانگری می‌گفتند اما روی این ویرانه یک کاخ عظیم و پناهگاه امن درست کردن در دنیا اتفاق نیفتاده بود. هم شاه بیرون شد و هم یک نظام که رنگ و بوی مردمی داشت و خود مردم موسس و ایجاد کننده آن بودند به وجود آمده بود.

صدیقی ادامه داد: نظامی متکی بر مبنای نورانی دین اسلام بنا کردند و این بنای استبدادی به عنوان یک الگوی جدید و مدل نو حکومتی در عصر فضا و دانش و بینش توانست جای خود را باز کرده و به جهانیان امید بدهد.

  • حفظ اعتماد مردم در طی چهار دهه از معجزات انقلاب است

خطیب نماز جمعه موقت تهران حفظ اعتماد مردم در طی چهار دهه را از معجزات انقلاب برشمرد و گفت: خیلی وقت‌ها انقلاب می‌شود اما مردم کنار زده شده و آدم‌های جدیدی می‌آیند و آرمان‌ها و ایده‌ها عوض می‌شوند اما این انقلاب با امامت ولایت فقیه آغاز شد و امت زیر این پرچم خون دادند، جوان دادند، شهید و جانباز دادند. همچنین شکنجه شدند اما استقامت کردند و جنگ را نیز اداره کردند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امت با همه چالش‌ها به ویژه فتنه ۸۸ مقابله کردند، گفت: در طول این مدت که مسئولان مختلفی فراز و نشیب داشتند و افراط و تفریط داشتند که معمولا دولت‌های ما گاهی در آن خط و گاهی در این خط بودند، ولی مردم خط مستقیم ولایت را همچنان با صلابت و حضور قوی طی می‌کنند.

صدیقی در ادامه گفت: مردم هر سال یک انتخابات برگزار کرده‌اند و سر صندوق‌ها برای نظام سرافرازی به وجود آورده‌اند. هر سال دو راهپیمایی دشمن شکن روز قدس و ۲۲ بهمن و اعلام همبستگی و وابستگی مردم به نظام اسلامی و ولایت فقیه همچنان طوفنده، پرخروش، مستحکم و دشمن شکن ادامه دارد و تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اعدام سه جوان شیعه، انقلابی و بی‌گناه بحرین تصریح کرد: این رژیم پلید، خونخوار، ضعیف، وابسته و پوسیده بحرین که مشروعیت خود را که از اول هم نامشروع بود اما از وقتی ملت شان قیام کردند، امری که دنیا شعار آن را می دهد یعنی اعتماد به رای مردم و می خواهند رای خودشان مانند کشورهای دیگر نافذ باشد.

وی با تاکید بر اینکه رژیم بحرین اجازه رای به مردم نمی‌دهند، افزود: این حکومت تحمیلی برای ادامه حیات ننگین خود در این مدت مرتبا سرکوب کرده است. زندان‌های آن از علما، متدینین و مومنین آزاده بحرینی پر است. شکنجه‌ها و قتل‌های فجیع مرتب اتفاق می‌افتد و این سه جوان را نیز به شهادت رسانده و جنازه هایشان را به خانواده‌هایشان ندادند.

صدیقی با تاکید بر اینکه لباس این سه شهید به خانواده‌هایشان داده شد، گفت: این نمکی بر زخم قلب مجروح والدین آنها بود. ای نظام وابسته مطمئن باش که ظلم پایه‌های قتل ننگینت را سست‌تر می‌کند. این خون‌ها عمر حکومت ننگین تو را سست‌تر می‌کند و مردم انقلابی، مومن و متکی به خدا همان گونه که از ایران الگو گرفتند، استقامت شان این دولت غیرقانونی سلطنتی را بیرون خواهد کرد و مردم بحرین سرافراز و پیروز خواهند بود.

خطیب نماز جمعه موقت تهران ضمن تسلیت رحلت هاشمی رفسنجانی گفت: تشییع جنازه‌ای که برای این روحانی سفر کرده، مردم ایران به عمل آورده‌اند شبیه بصیرتی بود که در نهم دی مردم از خود نشان دادند. حرکت میلیونی شما در نهم دی از آقای هاشمی حفاظت کرد و گرنه در همان مرحله چیزی باقی نمی‌ماند. در آنجا حفاظت کردید و در اینجا عده‌ای دندان تیز کرده بودند که از وفات ایشان سوءاستفاده کنند و حرکت جریانی داشته باشند.

وی حضور به موقع مردم را خداپسندانه برشمرد و گفت: به هیچ کس مجال شیطنت و فتنه داده نشد و نتوانستند آقای هاشمی را به نفع خود مصادره کنند. بصیرت شما بصیرتی الهی و خداپسندانه است.

صدیقی افزود: حضور در تشییع جنازه و قدردانی از زحمات دوران دفاع مقدس خیلی خوب بود و نشان دهنده بصیرت همیشگی مردم بود.

خطیب نماز جمعه موقت تهران با اشاره به مساله یک ساله شدن برجام خاطرنشان کرد: بعضی‌ها همچنان شعار می‌دهند. واقعیت را همه مردم می‌دانند در این برجام برگ جنایت دیگری بر پرونده سیاه آمریکا افزوده شد. آنهایی که آمریکا را بزک کرده و ابراز خشنودی می‌کردند، خیلی دلگرم به سراغ آن می‌رفتند و وعده داده بودند که با برجام مشکلات اقتصادی کشور و همه چیز مردم حل شود، یک سال گذشته است و بنا بود یک سال قبل همه تحریم‌ها برداشته شده و رفع مشکلات آغاز شود.

وی با بیان اینکه رکود اقتصادی، بیکاری جوانان، تعطیلی مراکز تولید و مشکلات اضافه شدن تحریم‌های جدید بر تحریم‌های قبلی وجود دارد، اظهار داشت: مردم ما حق دارند که همچنان «مرگ بر آمریکا» بگویند. امیدواریم در نشست سوریه که در قزاقستان بین ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود بتوانند در مساله آتش بس موثر باشند و شیعیان مظلوم تحت محاصره در دو منطقه شیعه فوعه و کفریا را نجات بدهند.

صدیقی در پایان گفت: آمریکا رو به افول است و این نشست بدون نقش آمریکا که خود را کدخدای عالم می‌دانست و فکر می‌کرد هیچ جایی بدون او نمی شود کاری کرد، برگزار می‌شود. می‌بینید که این انقلاب رو به صلابت و استحکام بیشتر است و آمریکا رو به افول و ضعف.

کد خبر 359293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha