شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین شکایت از این باند اوایل آذر ماه پیش روی کارآگاهان پلیس قرار گرفت. مالباخته مرد میانسالی بود که به مأموران گفت: «در منطقه‌ نظرآباد ویلایی دارم و تعطیلات آخر هفته را با خانواده‌ام درآن‌جا سپری می‌کنم.

سرقت

در تاريكي شب به سراغ ويلاها مي‌رفتند و سرقت هايشان را بدون اين‌كه هيچ ردپايي از خود برجاي بگذارند انجام مي‌دادند. به حدي دركارشان خبره بودند كه براي ورود به ويلاها حتي يك قفل را هم تخريب نكردند.

آن‌ها پس از ورود به ويلاي مورد نظرشان اگر با نگهبان روبه‌رو مي‌شدند او را تاحد مرگ كتك مي‌زدند تا بتوانند نقشه‌شان را عملي كنند.

كارآگاهان پليس كه با پرونده‌ي عجيبي روبه رو بودند، در جريان بررسي‌هاي تخصصي موفق شدند اين باند را شناسايي كنند و هر 13عضو آن را كه از اتباع افغان بودند دستگير كردند.

  • سرقت‌هاي عجيب

از دو ماه پيش بود كه پليس شهرستان نظرآباد استان البرز در جريان سرقت‌هاي مرموز از خانه‌‌ها و ويلاهاي اين منطقه قرار گرفت.

گزارش‌ها حاكي از آن بود كه سارقان حرفه‌اي بدون تخريب قفل در و از طريق بالا رفتن از ديوار و استفاده از شاه‌كليد بدون گذاشتن كوچك‌ترين سرنخي از خود وارد اين مكان‌ها شده و نقشه‌ي‌ سرقت را عملي كرده‌اند.

نخستين شكايت از اين باند اوايل آذرماه پيش روي كارآگاهان پليس قرار گرفت. مالباخته مرد ميانسالي بود كه به مأموران گفت:«در منطقه‌ي نظرآباد ويلايي دارم و تعطيلات آخر هفته را با خانواده‌ام درآن‌جا سپري مي‌كنم.

اين هفته نيز مثل هميشه براي گذراندن تعطيلات به همراه خانواده‌ام راهي ويلا شديم. وقتي وارد ساختمان شديم همه‌جاي خانه به هم ريخته و معلوم بود كه دزدان وارد آن‌جا شده‌اند.

سارقان همه‌ي ويلا را جارو كرده بودند و حتي به ظرف‌هاي داخل كابينت هم رحم نكرده و همه چيز را دزديده بودند.»

  • سرقت‌هاي مشابه

با ثبت اين شكايت تحقيقات براي يافتن ردي از دزدان شروع شد اما هنوز چند روز از اولين شكايت نگذشته بود كه كارآگاهان متوجه شدند سرقت‌هاي مشابه ديگري در منطقه‌ي هشتگرد، لشگرآباد، اوغلان تپه، رامجين، تهران‌دشت، نمك آلان و آران استان البرز نيز رخ داده.

همه‌ي اين سرقت‌ها به يك شكل صورت گرفته بود و دزدان به راحتي وارد ويلاها شده و همه‌ي وسايل داخل آن‌ها را سرقت كرده بودند. شواهد حاكي از آن بود كه اين سرقت‌ها را يك باندكاملا حرفه‌اي انجام داده‌اند.

  • سارقان خشن

در ادامه‌ي بررسي‌ها معلوم شد كه دزدان در جريان برخي از سرقت‌هاي‌شان خشونت زيادي به خرج داده بودند. آن‌ها هنگام ورود به برخي از ويلاها، زماني كه با نگهبان روبه‌رو مي شدند به وي حمله كرده و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و پس از آن دست به سرقت مي‌زدند.

يكي از قربانيان اين باند جواني افغان بود كه در تشريح ماجرا به مأموران گفت: «من نگهبان يك ويلا در منطقه‌ي لشگرآباد هستم. شب حادثه در اتاق نگهباني خوابيده بودم كه ناگهان صدايي از داخل حياط شنيدم.

از اتاق كه بيرون آمدم چشمم به چند مرد افتاد كه قصد ورود به داخل ويلا را داشتند. همين‌كه خواستم فرياد بزنم آن‌ها روي سرم ريختند وكتك مفصلي به من زدند.»

مرد جوان كه سر و صورتش زخمي و كبود شده بود ادامه مي‌دهد:«سارقان دست و پايم را بستند و دو نفر از آن‌ها در حالي كه اسلحه‌اي را به سمتم نشانه رفته بودند تهديد مي‌كردند كه اگر حركت اشتباهي بكنم من را مي‌كشند.

از ترس زبانم بندآمده بود. بقيه نيز شروع به سرقت از ويلا كردند. تعداد آن‌ها زياد بود بيشتر از 10 نفر بودند و از لهجه‌ي سارقان متوجه شدم كه آن‌ها ايراني نيستند و از اتباع افغان هستند.آنها علاوه بر لوازم داخل ويلا تلفن همراهم و هرچه پول داشتم را برداشتند و پا به فرار گذاشتند.»

  • دستگيري اعضاي باند

با اظهارات مرد ميانسال، در حالي كه پرونده حساسيت ويژه‌اي پيدا كرده بود كارآگاهان دور جديدي از تحقيقات را آغاز كردند و در جريان اين تحقيقات جديد بود كه متوجه شدند سارقان به چند نگهبان ديگر نيز حمله‌ور شده و با بستن دست و پاي آن‌ها سرقت‌هايشان را انجام داده‌اند.

اين بار دوربين‌هاي مدار بسته‌ي ويلايي كه در نزديكي يكي از محل‌هاي سرقت بود سرنخ جديدي از ماجرا به دست مأموران داد.

كارآگاهان در بازبيني تصاوير ضبط شده موفق شدند چهره‌ي يكي از سارقان را شناسايي كنند و با استفاده از بانك اطلاعاتي مجرمان متوجه شدند اين سارق يكي از اتباع افغاني به نام كرم است كه مدتي قبل نيز به اتهام سرقت از منزل توسط پليس دستگير و دادگاه او را به زندان محكوم كرده بود.

بررسي‌هاي پليس حاكي از آن بود كه كرم در منطقه‌ي لشگرآباد هشتگرد استان البرز در يك ساختمان درحال ساخت زندگي مي‌كند. با اين اطلاعات تيمي از كارآگاهان راهي محل مورد نظر شدند و متهم را در عملياتي محاصره و دستگير كردند.

مرد جوان به اداره‌ي آگاهي منتقل شد و تحت بازجويي قرار گرفت. او كه ابتدا خود را بي‌گناه مي‌خواند وقتي در برابر شواهد به دست آمده توسط پليس قرار گرفت به ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از راز سرقت‌هايي كه با همدستي 12 نفر از دوستان افغاني‌اش انجام‌ داده بود برداشت.

سردار بخشعلي كامراني‌صالح فرمانده‌ي انتظامي استان البرز درباره‌ي اين پرونده مي‌گويد: با اعترافات متهم و اطلاعاتي كه او در اختيار پليس قرار داد كارآگاهان طي دوهفته و در چند عمليات مجزاي پليسي موفق شدند ديگر اعضاي باند را در استان البرز دستگير كنند.

وي ادامه مي‌دهد: در ادامه‌ي بازجويي‌هاي پليس از ديگر اعضاي اين باند مشخص شد سردسته‌ي آن‌ها فرد سابقه‌د‌اري به نام الله‌نور است كه بعد از آخرين سرقت از كشور خارج شده و به افغانستان گريخته است.

رئيس پليس استان البرز مي‌گويد: مأموران در بازرسي از مخفيگاه سارقان تعداد زيادي گوشي‌تلفن همراه،وجه نقد،دو اسلحه‌ي پلاستيكي كه براي ايجاد رعب و وحشت طعمه‌هاي‌شان از آن استفاده مي‌كردند و مقداري لوازم خانگي و صنعتي سرقتي كشف و ضبط كردند و هم اكنون تحقيقات گسترده‌ براي دستگيري سردسته‌ي باند ادامه دارد.

به گفته‌ي رئيس پليس استان البرز، اعضاي اين باند به غير از 80 فقره سرقت از منازل به سرقت احشام در شهرهاي دماوند،فيروزكوه،چالوس و شهرستان‌هاي ديگر نيز اعتراف كردند.

تا كنون 30 مالباخته شناسايي و پرونده درحال تكميل شدن و ارسال به مراجع قضايي است اما از آن‌جايي كه احتمال دارد اين پرونده مالباختگان بيشتري داشته باشد، اين افراد مي‌توانند با حضور در اداره‌ي آگاهي استان البرز پرونده‌ي خود را پيگيري كنند.

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 359387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha