همشهری آنلاین: مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: یگان‌های نظامی و انتظامی با تدبیر و برنامه‌ریزی، برای خوشایندسازی محیط خدمتی سربازان تلاش کنند.

سربازی

به گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح ، حجت الاسلام رمضانعلی صالحی در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح خراسان جنوبی اظهار داشت: از امسال رویکرد جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح این است که نگاه پیشگیرانه در یگان‌های نظامی و انتظامی عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: مولفه های ده گانه ای که امسال به عنوان محور برنامه های پیشگیری از وقوع جرم اعلام شد بر همین مبنا بود که ببینیم هر کدام از یگان‌ها چه می توانند در این زمینه انجام دهند.

صالحی افزود: خیلی از مسائل و موضوعات را فرماندهان با تدابیر خود و بضاعتی که در اختیار دارند می توانند اجرا کنند.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره آموزش‌های آگاه سازی در یگان‌های نظامی اظهار داشت: در آموزش باید دو نگرش جدید تغییر آموزش از روش جرم شناسی و تشکیل دوره‌ها بر مبنای مخاطبان ایجاد شود.

وی افزود: در حال حاضر قضات در کلاس‌های آگاه‌سازی ابعاد جرایم را بیان می کنند اما درباره علت جرایم و راهکارهای مقابله با آن سخنی به میان نمی‌آورند.

صالحی با بیان اینکه آموزش‌های ما باید به سمت آموزش های پیشگیرانه فرهنگی، وضعی و کیفری حرکت کند، تصریح کرد: یعنی اگر قرار است در موضوع فرار از خدمت آموزش بدهیم باید فرماندهان گردان‌ها، گروهان‌ها و کسانی که تصمیم می گیرند، آموزش ببیند یعنی فرمانده متوجه شود که چرا سرباز فراری می شود یعنی آموزش های ما آموزش‌های علت شناسانه و راهکار ارائه دهنده باشد.

کد خبر 359413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha