همشهری آنلاین: کارکنان ناوگروه ۴۴ نیروی دریایی ارتش حاضر در اقیانوس هند در پی حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و گیر افتادن چند تن از آتش‌نشانان با بر تن کردن لباس سیاه با آتش‌نشانان ابراز همدردی کردند.

آتش نشانان

به گزارش نیروی دریایی ارتش،کارکنان ناوگروه 44 نیروی دریایی راهبردی ارتش اظهار کردند: «امروز سفیدجامگان نیروی دریایی سیاه‌پوش آتش‌نشانان نستوهی هستند که زبانه‌های آتش را با نثار هستی خویش خاموش نموده‌اند.»

ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی بوشهر اواسط مهرماه امسال به منظور برقراری امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش کشورمان در محدوده مورد تهدید دزدان دریایی و همچنین تحکیم روابط دوستانه و ارتباطات دیپلماسی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست، راهی آب‌های آزاد در خلیج عدن و تنگه استراتژیک باب‌المندب شد.
این ناوگروه هم‌اکنون در آفریقای جنوبی پهلو گرفته است.

به گزارش ایرنا، ساختمان پلاسکو واقع در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت هشت صبح روز پنجشنبه گذشته، 30 دی،‌ طعمه حریق شد و فرو ریزی ساختمان نیز مصدومیت تعدادی از هموطنان را در پی داشت.

در این حادثه جمعی از آتش نشانان ، کارکنان و فروشندگان این ساختمان در زیر آور محبوس شدند و تاکنون نیز عملیات آور برداری ادامه دارد.

هیات دولت نیز روز گذشته ، جمعه ، اول بهمن با تجلیل از بزرگ مردان ایثار و فداکاری که در حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری تولیدی پلاسکو جان باختند، روز شنبه دوم بهمن را عزای عمومی اعلام کرد.

پیر حسین کولیوند ، سرپرست اورژانس ، امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع 119 مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو 82 تن در محل، درمان شدند، 37 تن به بیمارستان انتقال یافتند و از این شمار هم یک تن به نام «بهنام میرزاجانی» ، یکی از آتش نشانان فعال در امداد رسانی ساختمان پلاسکو ، روز جمعه در بیمارستان مطهری بر اثر سوختگی شدید، شهید شد.

وی اظهار کرد:‌ درزمان حاضر ، چهار مصدوم در بیمارستان بستری هستند وبقیه مصدومان نیز مرخص شده اند.

کد خبر 359414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha