همشهری آنلاین: دبیر کمیته رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعلام نتایج رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها تا نیمه بهمن اول ماه ۹۵ خبر داد.

خبرگزاری‌های ایران

به گزارش ایرنا، سید محسن فرجادی روز شنبه با اشاره به اینکه پس از اعلام نتایج دور اول رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها، مدیران مسئول خبرگزاری‌ها در چهار نشست به اصلاح و بازنگری شاخص‌ها و تعاریف رتبه‌بندی پرداختند، افزود: بر این اساس 23 شاخص و 7 مصداق کسر امتیاز به عنوان شاخص‌های ارزیابی خبرگزاری‌ها توسط مدیران مسئول برای اجرا در تابستان 95 تدوین شد.

وی اظهار داشت: شاخص‌های مرحله دوم رتبه‌بندی اواخر بهار سال جاری به صورت عمومی اعلام شد تا همه خبرگزاری‌ها از معیارهایی که قرار است بر آن اساس سنجیده شوند، اطلاع پیدا کنند.

دبیر کمیته رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری با اشاره به حضور 17 خبرگزاری در دومین دوره رتبه‌بندی، «خود اظهاری» و امتیاز خبرگزاری‌ها بر پایه مستندات را قاعده نظام رتبه‌بندی اعلام کرد و افزود: خوداظهاری و مستندات خبرگزاری‌ها در 12 جلسه هیات رتبه‌بندی مورد ارزیابی و راستی‌آزمایی قرار گرفت.

فرجادی تاکید کرد: از مجموع 100 امتیاز رتبه‌بندی، 76 امتیاز در قالب خوداظهاری توسط خبرگزاری‌ها اعلام شده و 26 امتیاز نیز توسط هیات رتبه‌بندی ارزیابی شده است.

دبیر کمیته رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری اضافه کرد: بر اساس شیوه‌نامه رتبه‌بندی، نتایج اولیه در قالب جدول مقایسه‌ای امتیازات برای خبرگزاری‌ها ارسال شده است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مدیران مسئول خبرگزاری‌هایی که به این نتایج اعتراض دارند روز سه‌شنبه پنجم بهمن ماه در جلسه بررسی اعتراضات در هیات رتبه‌بندی حضور خواهند یافت. هر خبرگزاری 15 دقیقه فرصت دارد تا از مستندات ارائه شده دفاع کند و هیات رتبه‌بندی نیز نظر نهایی خود را پس از این جلسه اعلام خواهد کرد.

بر اساس دستوالعمل رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها، هیات رتبه‌بندی شامل دو استاد ارتباطات به انتخاب مجمع روسای دانشکده‌ها و گروه‌های ارتباطات دانشگاه‌های تهران، یک مدیرمسول خبرگزاری عمومی و یک مدیرمسول خبرگزاری تخصصی، دو سردبیر خبرگزاری همگی به انتخاب مدیران مسول خبرگزاری‌ها و عضو هفتم نیز مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی است. در این دوره به ترتیب یونس شکرخواه، حسن نمک‌دوست، علی متقیان (ایسنا)، حمید صابرفرزام (ایکنا)، مریم جمشیدی (آنا)، محمد کریمی (تسنیم) و حسن محرابی اعضای این هیات هستند.

کد خبر 359441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha