بازار سکه و طلای تهران و البته ایران پس از حادثه تلخ پلاسکو با کاهش قیمت مواجه شد، هرچند کسب و کار سکه فروشان و ارز‌فروشان در خیابان فردوسی و چهارراه استانبول حالت نیمه تعطیل داشت.

محمد كشتي‌آراي، رئيس اتحاديه طلا و جواهر با بيان اينكه حادثه ساختمان پلاسكو هيچ تأثيري در قيمت طلا و سكه نداشته است، گفت: تنها تأثيري كه حادثه ساختمان پلاسكو داشته اين است كه معاملات در واحدهاي فروش حاضر در مناطق جمهوري، چهار‌راه استانبول و ميدان فردوسي مختل شده است. طبيعتا چون آنجا مركز تردد تعدادي از افراد بوده و حالا نمي‌توانند تردد داشته باشند، سطح معاملات كاهش يافته است.

وي درباره زمان برگشتن معاملات اين منطقه به حالت عادي اظهار كرد: اين موضوع بستگي به ارگان‌هاي امداد و نجات دارد كه آنجا را پاكسازي كنند تا تردد به حالت عادي برگردد. هم‌اكنون دادوستدهاي كليه واحدهاي مجاور بيشتر به مناطق ديگر منتقل شده است و متقاضيان براي دادوستد به بازار بزرگ، سبزه‌ميدان و ميدان فردوسي مراجعه مي‌كنند.

در بازار داخلي ارز كه روز گذشته به‌دليل محدوديت‌هاي ترافيكي در خيابان‌هاي فردوسي و چهار‌راه استانبول با افت تقاضا مواجه شده بود، قيمت فروش نقدي هر دلار آمريكا براي دقايقي به كمتر از 3800تومان هم رسيد و در ساعت 17عصر ديروز هر دلار آمريكا 3806تومان و هر يورو هم 4243تومان فروخته شد. در بازار طلا و سكه هم با وجود افزايش 6دلاري هر اونس طلا، هر سكه بهار آزادي طرح قديم با 5هزار تومان كاهش نسبت به روز پنجشنبه يك ميليون و 150هزار تومان و هر سكه طرح جديد با 14هزار تومان كاهش، يك ميليون و 169هزار تومان خريد و فروش شد. اين در حالي بود كه نيم سكه تغيير قيمت نداشت و ربع‌سكه هم با اندكي كاهش قيمت، 318هزار تومان دادوستد شد.

  • طلاي جهاني گران‌تر مي‌شود

اكثر كارشناسان وال استريت و سرمايه‌گذاران درنظرسنجي هفتگي كيتكونيوز پيش‌بيني كردند قيمت طلا در نخستين هفته رياست‌جمهوري دونالد ترامپ افزايش پيدا مي‌كند. تحليلگران و معامله گران به ابهامي كه پيرامون دولت جديد آمريكا وجود دارد و احتمال تلاش دونالد ترامپ براي پايين‌آوردن ارزش دلار به‌منظور كسب برتري تجاري براي آمريكا اشاره كرده‌اند كه مي‌تواند از قيمت طلا حمايت كند.

درنظرسنجي طلاي كيتكو براي هفته جاري، ۱۸ تحليلگر و معامله‌گر شركت كردند كه از ميان آنها ۱۴ نفر يا ۷۸ درصد افزايش قيمت طلا و 2نفر يا ۱۱ درصد كاهش قيمت اين فلز را پيش‌بيني كردند و همين تعداد هم نسبت به جهت حركت طلا نظري نداشتند. در بازار جهاني نفت هم يك روز پس از روي كار آمدن ترامپ، هر بشكه نفت سبك آمريكا 53دلار و 22سنت و هر بشكه نفت برنت درياي شمال هم 55دلار و 49سنت دادوستد شد كه رشد قيمت را نشان مي‌دهد.

کد خبر 359459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha