همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت که بیش از ۱۰ درصد از مساحت تالاب بین‌المللی میانکاله خشک شده است.

خشک شدن بیش از ۱۰ درصد از تالاب میانکاله

به گزارش ایرنا، علی محمد شاعری شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر هشدار داد: اگر احیای سریع این تالاب در دستور کار قرار نگیرد، سرنوشتی همچون دریاچه ارومیه برای میانکاله رقم خواهد خورد.

وی افزود: محیط زیست با تمام توان برای احیای تالاب میانکاله وارد عمل شده و برنامه‌های مختلفی در دست اجرا دارد، ولی نجات این تالاب بین‌المللی نیازمند همت همگانی است.

  • از بین رفتن 1.4 میلیون هکتار جنگل‌های شمال

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس همچنین گفت که یک میلیون و 400 هزار هکتار از جنگل‌های شمال از بین رفته است.

وی خاطرنشان شد: اگر وضعیت به همین صورت ادامه پیدا کند تا 25 سال آینده جنگلی نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای جلوگیری از این روند مجلس ممنوعیت بهره‌برداری تجاری و صنعتی از جنگل‌ها را در سال سوم برنامه توسعه ششم تصویب کرده است.

  • انتقال آب دریای خزر، خط قرمز

این نماینده مجلس به مباحث مطرح شده درباره انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی این موضوع را هم در چارچوب برنامه ششم توسعه ممنوع کرده است.

وی افزود: انتقال آب دریای خزر خط قرمز ماست و به هیچ عنوان اجازه انتقال آب این دریاچه را نخواهیم داد و اگر انتقالی در دست اقدام است از خلیج فارس که دریای آزاد است، انجام شود.

  • اجرای 70 طرح با اعتبار 450 میلیارد تومان در شرق مازندران

نماینده شهرستان‌های شرقی مازندران در مجلس همچنین گفت که از خرداد ماه امسال که مجلس دهم فعالیتش را آغاز کرد تا کنون 70 طرح با اعتبار 450 میلیارد تومان در شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه اجرایی و بهره‌برداری شده است.

شاعری افتتاح مرحله اول آسفالت جاده بهشهر به بندر امیرآباد، بهره‌برداری از چهار مرکز بهداشتی، آسفالت 40 کیلومتر از راه‌های روستایی، خرید سه دستگاه آمبولانس، چندین طرح‌ روستایی، اختصاص یک هزار هکتار زمین به شهرک صنعتی بهشهر و گلوگاه از زمین‌های بانک زمین، آبرسانی به 12 روستای شرق مازندران و پیگیری تکمیل کمربندی نکا را از جمله این طرح‌ها معرفی کرد.

کد خبر 359483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha