همشهری آنلاین: معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، تولید واکسن‌های جدید علیه بیماری‌های مختلف دامی را به عنوان مهم‌ترین اولویت‌های این معاونت عنوان کرد.

لزوم تحقیق در زمینه بیماری‌های عفونی حیات ‌وحش ایران

به گزارش ایسنا، دکتر کیوان تدین با اشاره به اولویت‌های تحقیقاتی این مؤسسه اظهار کرد: تولید واکسن‌های جدید علیه بیماری‌های باکتریایی، ویروسی، قارچی و انگلی دام، طیور و آبزیان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های معاونت تحقیقات و فناوری مؤسسه رازی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تحقیقات در این مؤسسه، افزود: تکنولوژی تولید واکسن‌های نوترکیب مصارف دام، طیور و آبزیان و نیز تولید و توسعه کیت‌های تشخیصی بیماری‌های عفونی آنان از دیگر مواردی است که در دستور کار این معاونت قرار دارد.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه رازی اپیدمیولوژی بیماری‌های عفونی دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و همچنین تحقیق در زمینه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های نوپدید و بازپدید را از دیگر اولویت‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: در همین راستا بانک‌های اطلاعات ژنتیکی و آرشیوهای میکروبی عامل بیماری‌های عفونی نیز باید تکمیل شود و توسعه یابد.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، دکتر تدین با تاکید بر لزوم تحقیق در زمینه بیماری‌های عفونی حیات‌وحش ایران، خاطرنشان کرد: تاثیر عوامل آب و هوایی و خشکسالی بر پراکندگی جغرافیایی جانوران سمی و اهمیت آن بر بهداشت انسان و دام نیز بر اساس همین اولویت‌ها، بررسی خواهد شد.

کد خبر 359533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha