همشهری آنلاین: یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف آویشن با پنیر تازه در رفع لاغری افراد کم‌وزن کمک‌کننده است؛ ترکیب آویشن با آب کرفس برای بیماران مبتلا به سنگ‌های کلیوی و صفراوی و دم‌کرده آویشن برای برطرف کردن ناراحتی‌های معده و دردهای استخوانی مفید است.

بهبود دردهای استخوانی با دَم‌کرده آویشن

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم؛ الهام قدمی یزدی درباره گیاه آویشن اظهار کرد: از دیدگاه طب سنتی مزاج آویشن گرم و خشک است.

مصرف آویشن با پنیر تازه در رفع لاغری افراد کم‌وزن کمک‌کننده است

قدمی یزدی افزود: آویشن پاک‌کننده فضولات و رطوبات زائد ریه, معده, جگر و روده‌ها است؛ ضماد آویشن و عسل برای کاهش درد سیاتیک ناشی از سردی مفید است، همچنین مصرف آویشن با پنیر تازه در رفع لاغری افراد کم‌وزن کمک‌کننده است.

مفید بودن ترکیب آویشن با آب کرفس برای بیماران مبتلا به سنگ‌های کلیوی و صفراوی

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: جویدن آویشن باعث رفع درد دندان می‌شود؛ ترکیب آویشن با آب کرفس از ترکیبات مفید برای بیماران مبتلا به سنگ‌های کلیوی و صفراوی است.

  • رفع دل‌درد پیچشی با ترکیب آویشن با روغن زیتون

قدمی یزدی خاطرنشان کرد: ترکیب آویشن با روغن زیتون برای رفع دل‌درد پیچشی مفید است؛ روغن آویشن برای درد مفاصل از بهترین روغن‌هاست, استفاده از آویشن در پخت غذاهای دیرهضم و دیرپخت و نیز خوردن آویشن همراه این غذاها یا خوردن دمنوش آویشن بعد از آنها سبب بهبود هضم می‌شود.

  • بهبود ناراحتی‌های معده ناشی از سردی و دردهای استخوانی با دم‌کرده آویشن

این متخصص طب سنتی یادآور شد: دم‌‌کرده آویشن برای برطرف کردن ناراحتی‌های معده ناشی از سردی و دردهای استخوانی مفید است؛ خوردن آویشن با آب انجیر یا جوشانده آن با انجیر خشک برای سرفه‌های خلط‌دار مفید است، همچنین در منابع طب سنتی آمده است که آویشن به هضم غذاهای سنگین کمک می‌کند.

در منابع طب سنتی آمده است بوییدن آویشن یا خوردن دم‌کرده آن در کاهش رطوبت‌های زائد که گاهی در کبد یا ریه یا مغز جمع می‌شود، مؤثر است, بخور آویشن برای کسانی که دچار سینوزیت مکرر و چرکی می‌شوند، بسیار مؤثر است و یک درمان پایه‌‌ای محسوب می‌شود؛ آویشن مدر است بنابراین برای سهولت دفع ادرار توسط کسانی که در این زمینه دچار اشکال هستند، مفید است. آویشن عادت ماهانه را تسهیل می‌کند و کسانی که مشکلات مربوط را دارند در این ایام از دم‌کرده بابونه استفاده کنند.

کد خبر 359539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha