همشهری آنلاین: اول بهمن‌ماه ۹۵، سی و یکمین شماره مجله قلک ویژه گروه سنی ۳ تا ۷ سال منتشر شد.

نشریه قلک

در پرونده شغل این شماره ماهنامه قلک، به معرفی شغل عطرفروشی پرداخته شده است. اردشیر مرادی در داستان «عطر خوش‌بو برای تولد بابا» ماجرای سگی را روایت کرده است که با مادرش برای خرید تولد بابا به بازار رفته است و با نحوه انتخاب یک عطر خوب آشنا می‌شود.

در این پرونده، شعر «عطرفروشی» سروده شهلا شهبازی برای آشنایی بیشتر کودکان با شغل عطرفروشی نیز به چاپ رسیده است.

کمیک استریپ «قصه‌های من و بچه‌هام» نوشته شهرام شفیعی در این شماره با عنوان «شب» منتشر شده است. در بخشی از این داستان می‌خوانیم: «من به خانه همسایه تلفن زدم. اول معذرت‌خواهی کردم. بعد گفتم: «لامپی که شما توی ایوان روشن کرده‌اید، خیلی پرنور است. ما نمی‌توانیم بخوابیم.» آقای همسایه گفت: «ما قفس طوطی‌مان را گذاشته‌ایم توی ایوان. لامپ بزرگ را روشن گذاشته‌ایم تا دزد نتواند بیاید و طوطی را بدزدد.» من گفتم: «شما کوچه را مثل روز روشن کرده‌اید. اما من فکر می‌کنم الان شب است! اگر این‌همه برق مصرف کنید، باید یک عالمه پول بدهید. شب باید تاریک باشد. طوطی باید توی جنگل باشد. من هم باید توی رختخواب باشم!»»

مریم هاشم‌پور در «خونه لاکی» شعری در مورد تشکر یک لاک‌پشت از خدای مهربان که به او خانه‌ای گرم داده، سروده است.

«ناهار بزرگ پیت» عنوان قصه‌ای است از جیمز دین که با ترجمه الهام ولی‌پور له چاپ رسیده است. پیت‌گربهه ساندویچ بزرگی درست می‌کند که نمی‌تواند به‌تنهایی آن را بخورد. برای همین دوستانش را هم دعوت می‌کند و متوجه می‌شود به اشتراک‌گذاری چقدر کار خوبی است.

داستان-بازی این شماره قلک که توسط منصوره عرب‌سرخی طراحی شده، به نمایش بچه‌ها در خصوص مصرف انرژی اختصاص یافته است. عنوان این مطلب «چرا سرده خونه‌مون؟» است.

شعر «کتاب بیچاره» سروده طیبه شامانی، لطیفه‌های «پشمک» ترجمه شیدا میرزایی، اوریگامی «پرنده کاغذی» طراحی‌شده توسط کیومرث شریف مقدم و «انگری‌برد اناری» صفحه بچین و بچش که توسط روشنک فتحی طراحی شده از دیگر مطالب این شماره قلک هستند.

طرح روی جلد این شماره را مهناز سلیمان‌نژاد تصویرگری کرده است. طاهره شمسی، سام سلماسی، ویدا کریمی، فرهاد سلیمانی، هاجر مرادی و سید میثم موسوی تصویرگران و عکاسان این شماره قلک بوده‌اند.

کودکان می‌توانند از طریق نرم‌افزار «واقعیت افزوده» layar، فایل صوتی اشعار و قصه‌های قلک را به صورت رایگان تا پایان بهمن‌ماه بشنوند.

ماهنامه قلک اولین نشریه‌ای است که با هدف بهبود سبک زندگی اقتصادی و آموزش مفاهیم این حوزه به خردسالان 3 تا 7 سال منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان جهت دریافت اشتراک این ماهنامه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 88904616 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 359581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha