همشهری آنلاین: با برگزاری هفته ۱۷ بوندس‌لیگا خواب زمستانی لیگ دسته اول فوتبال آلمان نیز به سر رسید. بایرن مونیخ، لایپزیگ، بایر لورکوزن، دورتموند، شالکه، هوفن‌هایم و ولفسبورگ از تیم‌های موفق این هفته بودند.

Bundesliga
  • فرایبورگ یک - بایرن مونیخ ۲

پیکارهای هفته ۱۷ بوندس‌لیگا جمعه ‌شب (۲۰ ژانویه / اول بهمن) با برگزاری دیدار فرایبورگ مقابل بایرن مونیخ آغاز شد. فرایبورگ که علی‌رغم برخورداری از بودجه‌ای نسبتا کم در فصل جاری موفقیت‌هایی به دست آورده، در پیکار مقابل تیم قدرتمند بایرن مونیخ نیز عملکرد نسبتا خوبی نشان داد، اما در نهایت با نتیجه ۲ بر یک از مهمان خود شکست خورد. بایرن مونیخ با این موفقیت یکه‌تاز جدول رده‌بندی باقی ماند.

بازیکنان فرایبورگ پیکار مقابل صدرنشین جدول را پرجنب وجوش آغاز کردند و در دقیقه چهارم بازی نیز در پی گل "هابرر" یک بر صفر از بایرن مونیخ پیشی گرفتند. نظم تاکتیکی فرایبورگ سبب شد که مونیخی‌ها نتوانند علی‌رغم مالکیت توپ، دروازه حریف را به خطر بیندازند، تا این که روبرت لواندوسکی، مهاجم لهستانی بایرن در دقیقه ۳۵ توپ را درون دروازه تیم میزبان جای داد و در واپسین لحظات نیز گل پیروزی را به ثمر رساند.

  • وردر برمن یک - بوروسیا دورتموند ۲

بوروسیا دورتموند، یکی از رقیبان سرسخت بایرن مونیخ، سال ۲۰۱۷ را با موفقیت آغاز کرد و بعد از ظهر شنبه (۲۱ ژانویه / ۲ بهمن) با پیروزی ۲ بر یک در زمین وردر برمن سه امتیاز مهم کسب کرد. اخراج یکی از بازیکنان برمن در دقیقه ۳۹ در پی دریافت کارت قرمز در نتیجه‌ بازی بی‌تأثیر نبود.

گل‌های زردپوش‌های دورتموند را شورله (دقیقه ۵) و پیزچک (دقیقه ۷۱) به ثمر رساندند. تک ‌گل برمن نیز در دقیقه ۵۹ توسط بارلتز به ثمر رسید. بوروسیا دورتموند و وردر برمن به ترتیب در رده‌های چهارم و پانزدهم جدول جای دارند.

  • لایپزیگ ۳ - آینتراخت فرانکفورت صفر

تیم آر. بی. لایپزیگ که تعقیب‌کننده شماره یک بایرن مونیخ در فصل جاری محسوب می‌شود، از تیم‌هایی بود که سال ۲۰۱۷ را با موفقیت آغاز کرد. لایپزیگ در هفته ۱۷ بوندس‌لیگا با قدرت‌نمایی توانست حریف قدرتمند خود، آینتراخت فرانکفورت را ۳ بر صفر شکست دهد و جای خود را در رده‌ دوم جدول تثبیت کند. لایپزیگ در حال حاضر ۳۹ امتیاز (۴ امتیاز کمتر از بایرن مونیخ) دارد.

  • آگسبورگ صفر - هوفن‌هایم ۲

هوفن‌هایم نیز از تیم‌های موفق هفته ۱۷ بود. آبی‌پوش‌های هوفن‌هایم با کارآیی و عملکردی خوب توانستند با نتیجه ۲ بر صفر از سد میزبان خود، آگسبورگ بگذرند و با سه امتیاز به خانه برگردند. واگنر و کراماریچ به ترتیب در دقایق ۴۷ و ۶۴ گل‌های هوفن‌هایم را به ثمر رساندند.

  • شالکه یک - اینگولشتات صفر

آبی‌پوشان شالکه در حضور بیش از ۵۸ هزار تماشاگر یک بر صفر مهمان خود، اینگولشتات را در دیداری نه چندان دلچسب شکست دادند و سیر موفقیت‌های خود را تداوم بخشیدند. گل طلایی شالکه در این دیدار را بورگزتالر در واپسین لحظات بازی به ثمر رساند تا شالکه جای خود در رده‌های میانی جدول را استحکام بخشد.

  • ولفسبورگ یک - هامبورگ صفر

یکی از پیکارهای هفته ۱۷ دربی شمال آلمان میان تیم‌های ولفسبورگ و هامبورگ بود که با پیروزی یک بر صفر گرگ‌های ولفسبورگ خاتمه یافت. تک‌ گل ولفسبورگ در این مصاف را ماریو گومز، ملی‌پوش این تیم در دقیقه ۸۳ وارد دروازه تیم مهمان کرد. ناگفته نماند که هامبورگ از دقیقه ۳۳ در پی اخراج یکی از بازیکنانش تنها با ۱۰ یار در میدان حضور داشت.

ولفسبورگ- هامبورگ

  • دارمشتات صفر - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

دیدار تیم‌های دارمشتات و بوروسیا مونشن‌گلادباخ در هفته هفدهم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید. این نتیجه با توجه به عملکرد کم و بیش برابر هر دو تیم عادلانه بود.

  • بایر لورکوزن ۳ - هرتا برلین یک

نخستین دیدار باقیمانده هفته ۱۷ که بعد از ظهر یکشنبه برگزار شد، دوئلی حساس میان تیم‌های بایر لورکوزن و هرتا برلین بود که هر دو از تیم‌های قدرتمند بوندس‌لیگای آلمان محسوب می‌شوند.

لورکوزنی‌های در این دیدار کارآیی و عملکردی خوب از خود به نمایش گذاشتند و با پیروزی ۳ بر یک بر مهمان پایتخت‌نشین خود سه امتیاز مهم به دست آوردند. هاکان چالان اوغلو، بازی‌ساز بایر لورکوزن با زدن دو گل یکی از چهره‌های برتر دیدار تیمش مقابل هرتا برلین بود.

  • ماینتس صفر - اف ث کلن صفر

پیکارهای هفته ۱۷ بوندس‌لیگا عصر یکشنبه (۲۲ ژانویه / ۳ بهمن) با دیدار میان تیم‌های ماینتس و اف ث کلن به پایان رسید. مصاف دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید که نتیجه‌ای عادلانه بود. کلن در حال حاضر رده‌ ۷ جدول را به خود اختصاص داده و ماینتس نیز در رده ۱۱ به سر می‌برد.

 

کد خبر 359657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha