همشهری آنلاین: پوستر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که به تصویر علی حاتمی مزین شده است، توسط مانی و عسل مصفا، نوه‌های این هنرمند رونمایی شد.

سینما

به گزارش ایسنا،مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فیلم فجر با حضور جمعی از سینماگران و هنرمندانی که در فیلم‌های علی حاتمی حضور داشته‌اند و نیز خانواده این کارگردان فقید سینما در موزه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را امید روحانی برعهده داشت فیلمی از عزیز ساعتی برگرفته از آثار علی حاتمی به نمایش درآمد. پس از آن محمدمهدی دادگو در سخنانی با اشاره به اینکه از بردن افعال ماضی درباره رفیق قدیمی خود پرهیز می‌کند، به برخی همکاران این هنرمند از جمله پرویز یشایایی اشاره کرد و گفت: محمد حیدری (دبیر جشنواره فجر) از دوره قبل سنت پسندیده‌ای را با ثبت تصاویر هنرمندان قدیمی بر روی پوستر آغاز کرده است که سال گذشته مربوط به خسرو شکیبایی بود و امسال به علی حاتمی رسیده است.

او گفت: به اهالی سینما و دوست‌داران آثار علی حاتمی مژده می‌دهم که تمام آثار علی حاتمی که به دو دوره تقسیم می‌شود (حسن کچل تا سوته دلان و هزاردستان تا دلشدگان ـ فیلم نیمه تمام جهان پهلوان تختی) و قرار بر این بود که امسال فقط دوره دوم عرضه شود اما با پیشنهادی که مطرح کردم و موافقت دوستان، قرار بر این است که تمام آثار سینمایی حاتمی به دیجیتال تبدیل شود و این فرصتی است برای اینکه آثار او با شیوه جدید احیا شوند تا پایدار بمانند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان سینمایی موافقت کرده است که تمام این آثار از سال 57 تا جهان پهلوان تختی به نسخه دیجیتال تبدیل شوند ضمن اینکه مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها و آثار منتشرنشده علی حاتمی هم به همراه اسنادی که از او باقی مانده توسط موسسه رسانه‌های تصویری آماده می‌شود.

دادگو در ادامه گفت: بازیگران بزرگی از سینمای ایران در فیلم‌های علی حاتمی حضور داشته‌اند که برای دعوت از آنها خدمتشان رسیدیم اما فقط محمدعلی کشاورز در اینجا حضور دارد و علی نصیریان با توجه به تغییر روز برنامه امکان حضور پیدا نکرد. همچنین جمشید مشایخی و عزت‌الله انتظامی هم با توجه به شرایط جسمانی و شرایط جوی امکان حضور نداشتند.

در ادامه این مراسم از زهرا حاتمی (همسر علی حاتمی)، لیلا (دختر حاتمی)  مانی و عسل (نوه‌های حاتمی) دعوت شد تا در جایگاه حضور پیدا کنند که در این بخش محمدعلی کشاورز با اشاره به اینکه در بین صحبت‌هایی که درباره علی حاتمی شد یک مسئله ناگفته مانده است گفت: علی حاتمی کار خود را از تئاتر شروع کرد نه از سینما و اولین کارهای تئاتری‌اش را که می‌نوشت ما در دانشکده با او کار می‌کردیم. بعد از آن به سینما رفت و بزرگ سینمای مملکت شد.

او افزود: می‌خواهم این مسئله را بگویم که اگر کسی میخواهد در سینما کار کند باید اول در صحنه تئاتر باشد. مال مردم باشد و تئاتر را بشناسد. من خودم از تئاتر برخاسته‌ام و افتخار می‌کنم که در این سالها برای مردم کار کرده‌ام.

محمدعلی کشاورز با آرزو برای اینکه نام ایران عزیز همیشه در طول تاریخ بدرخشد، شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو را تسلیت گفت و تأکید کرد که ای ها برای مردم جانفشانی کرده‌اند و ما در غم آن‌ها سهیم هستیم.

در این بخش همچنین از داوود رشیدی یاد شد و از احترام برومند هم دعوت به عمل آمد تا برای عکس یادگاری به همراه خانواده حاتمی در جایگاه حضور داشته باشد.

سپس پوستر جشنواره با حضور محمد حیدری و عسل مانی نوه‌های علی حاتمی رونمایی شد.

در بخش انتهایی این مراسم هم با حضور محمد حیدری و منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) از تهیه کنندگان و کارگردانان فیلم‌های برگزیده مردمی جشنواره فیلم فجر تقدیر شد که در این بین خسرو سینایی، کمال تبریزی، پوران درخشنده، مصطفی کیایی، ابوالحسن داوودی، مهدی کریمی، منوچهر محمدی، محسن علی اکبری، محمدحسین قاسمی، ابوذر پورمحمدی و محمود رضوی در مراسم حضور داشتند.

علاوه بر این‌ها اسامی هنرمندان دیگری که فیلم‌هایشان در طول دوره‌های برگزاری جشنواره فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم مردمی را دریافت کرده بود از جمله بهرام بیضایی، اصغر فرهادی، داریوش مهرجویی، مسعود ده نمکی، حمید نعمت‌الله، پیمان معادی، مازیار میری و نرگس آبیار هم خوانده شد.

در این مراسم هنرمندان دیگری همچون علی مصفا، حمید فرخ‌نژاد، بهرام رادان، محمود کلاری، سعید سهیلی، علیرضا داوودنژاد، رضا داودنژاد،هادی مقدم دوست، عزیز ساعتی، منصور لشگری قوچانی و بیتا منصوری هم حضور داشتند.

کد خبر 359681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha