مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخش توانبخشی دست مرکز پزشکی توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی، برای آسیب دیدگان حادثه پلاسکو که دچار سوختگی، شکستگی و یا ضرب دیدگی شده اند، آتل (اسپلینت) می‌سازد.

اتل

مسئول بخش توانبخشی دست مرکز اسماء، در گفتگو با مهر اظهار داشت: تمام خدمات توانبخشی - کاردرمانی دست، شانه و آرنج و همچنین ساخت آتل به صورت رایگان به آسیب‌دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو ارائه می‌شود.

 مریم فرزاد، با اشاره به اینکه سوختگی چه به لحاظ ظاهر و به جهت کارآیی، آثار سوء روی اندام‌ها می‌گذارد، افزود: با ساخت اسپلینت که از جنس مواد شفافی تهیه می‌شود و روی اندام سوخته قرار می‌گیرد، ضمن آنکه ظاهر ناخوشایند ناحیه دچار سوختگی را می‌پوشاند، از جمع شدن پوست روی اندام‌ها جلوگیری کرده و سبب حفظ کارآیی اندام می‌شود.

وي  ادامه داد: این نوع از آتل، حتی بعد از جراحی و اقدامات اولیه پزشکی، روی پانسمان‌ها نیز قابل استفاده است و چون جنس شفافی دارد، وضعیت پانسمان و جراحت‌های روی پوست دیده می‌شود، ضمن آنکه از جمع شدن پوست آن ناحیه جلوگیری می‌کند.

مسئول بخش توانبخشی دست مرکز پزشکی - توانبخشی اسماء همچنین درباره ارائه خدمات رایگان توانبخشی، کاردرمانی و تمرین درمانی به مصدومین حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: مرکز توانبخشی دست اسماء، برای بازگشت کارآیی دست، شانه و آرنج که دچار شکستگی یا ضرب دیدگی شده نیز خدمات ارائه می‌دهد.

کد خبر 359685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha