همشهری آنلاین: رییس اورژانس کشور، دستبند های الکترونیکی برای امدادگران را یکی از تجهیزات ضروری دانست و گفت:با وجود این دستبندها امکان یافتن سریع‌تر مفقودین، مکان و زنده بودن آنان میسر است و از اتاق فرماندهی اورژانس می‌توانیم آنان را رصد کنیم.

انش سوزی پلاسکو

به گزارش وبدا، دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به آمادگی کامل اورژانس برای امدادرسانی به مصدومین حادثه پلاسکو گفت: به جرات می‌توانم بگویم که در این عملیات هیچگونه مشکلی برای اعزام و پذیرش مصدومان وجود نداشت.

وی افزود: از آنجایی که آماری از افرادی که زیر آوار مانده اند، نداشتیم لذا محل و شرایط استقرار نیروهای اورژانس و جابه جایی آنان را براساس پیش بینی‌های احتمالی، انجام دادیم.

رئیس اورژانس کشور وجود دستبندهای الکترونیکی برای امداد گران را یکی از ملزومات و تجهیزات ضروری دانست و گفت: با وجود این دستبندها امکان یافتن سریع‌تر مفقودین ، مکان و زنده بودن آنان میسر است و از اتاق فرماندهی اورژانس می‌توانیم آنان را رصد کنیم.
کولیوند در حادثه پلاسکو از دو دستگاه که درصد مسمومیت با گاز CO را نشان می‌دهد استفاده کردیم که این دو دستگاه توسط یک شرکت تجهیزات پزشکی اهدا شده بود که در این حادثه بسیار کمک کننده بود و از اهدا کنندگان این دستگاه‌ها تشکر می‌کنیم.

وی به ساماندهی افراد داوطلب خارج از شیفت برای امدادرسانی اشاره کرد و گفت: این اقدام در مدیریت بحران کمک کننده است و به برنامه ریزی دقیق‌تری نیاز دارد.

رئیس اورژانس کشور از توزیع مناسب و با استاندارد جهانی ماسک برای امدادگران خبر داد و گفت: وزیر بهداشت نیز در بازدید از محل حادثه بر توزیع نا محدود این ماسک‌ها تاکید کرد.

کولیوند از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در این حادثه به حمایت روحی و روانی برای جستجوگران و امدادگران و همچنین خانواده مصدومین و مفقودین اشاره کرد و افزود: تیم‌های بهداشتی نیز موارد لازم را کنترل کردند.

رئیس اورژانس کشور به همکاری با سازمان پدافند غیرعامل در این حادثه اشاره کرد و گفت: سازمان پدافند غیرعامل با رصد و پیش بینی مخاطرات و اعلام به ما در برنامه ریزی برای رفع آن‌ها کمک کرد.

کولیوند گفت: با همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط جلسات همکاری داشته ایم و این جلسات همچنان ادامه دارد زیرا برگزاری این جلسات و انتقال تجارب ضمن ایجاد هم افزایی باعث می‌شود که در برنامه‌های بعدی نیز قوی‌تر و دقیق‌تر عمل کنیم.

کد خبر 359693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha