همشهری آنلاین: اگر از دیوار بزرگ چین بالا رفته‌اید، اکنون چین از شما می‌خواهد که با چرخ و فلک بزرگ چین به آسمان "پرواز کنید".

به گزارش خبرگزاری رویترز چرخ بزرگ پکن که بلندتر از چرخ و فلک‌های لندن و سنگاپور خواهد بود هنگام اتمام در سال 2009 به ارتفاع 208 متر خواهد رسید.

به گفته مجریان این طرح چرخ بزرگ چین در آن هنگام بلندترین و بزرگترین چرخ فلک جهان خواهد بود.

این چرخ و فلک درای 48 اتاقک چرخان دید با تهویه مطبوع خواهد بود. که هر کدام از آنها 40 مسافر را حمل خواهند کرد، و در  شرایط آب و هوایی مناسب انتظار می‌رود از بالای آن حتی دیوار بزرگ چین در کوه‌های شمال پکن قابل مشاهده باشد.

استفن ماتر مدیر اجرایی ارشد شرکت چرخ بزرگ می‌گوید: "این چرخ و فلک به نماد جدید پکن بدل خواهد شد."

به گفته ماتر این چرخ عظیم در پارک چائویانگ در شرق پکن بر پا خواهد ایستاد که محل انجام مسابقات والیبال ساحلی در المپیک سال آینده در این شهر است و ظرفیت آن از چرخ و فلک بزرگ  لندن یا "چشم لندن"‌ بیشتر است.

او می افزاید: "اتاقک‌های چرخ و فلک لندن 25 نفر ظرفیت دارد، در حالیکه اتاقک‌های چرخ ما 40 نفر را جا می‌دهد که در حد یک اتوبوس کوچک است. هر کدام آنها 18 تن وزن دارند."

قیمت بلیط این چرخ و فلک عظیم 200 میلیون یورویی (139 میلیون پوندی) حدود 100 یوآن (6 پوند) برآورد شده است، هر چند قیمت‌های نهایی بعد تعیین می‌شود.

به گفته فلورین بولن، رئیس شرکت سازنده این چرخ و فلک که در ساخت چرخ و فلک بزرگ سنگاپور – پروازگر سنگاپور که مارس آینده افتتاح خواهد شد- نیز دخیل است، تجربه سوارشدن به ان مانند پرواز با هواپیما خواهد بود.

کد خبر 35971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز